2024.08.05.
Legutóbb számításba vettük a Trek 2025-ös modellévre szóló újdonságait, de persze még azt is csak a teljesség igénye nélkül tettük, mert elsődlegesen azokra a kategóriákra és modellekre fókuszáltunk, amelyek a vásárlóink számára a leginkább fontosnak tekinthetőek. Természetesen az amerikai kerékpárgyártó a felsoroltakon kívül is tartogat még meglepetéseket, melyekről folyamatosan szivárogtat információkat. Így most ezek mellett az eddig kimaradt és általunk forgalmazott márkák 2025-ös programjáról szeretnék szót ejteni. Kezdjük, vagy inkább folytassuk akkor az újdonságok sorát a Trek kínálatával.
Az országúti kerékpár palettáján történt legnagyobb dobás egyértelműen a már bemutatott 8-ik generációs Madone a jövő évet illetően, de ez nem jelenti azt, hogy semmi más nem történik. A legnagyobb darabszámban értékesített Domane széria annak ellenére hoz magával újat, hogy a jelenlegi 4-ik generáció az idei szezonban debütált. Ebből már sejthető, hogy a vázstruktúra változatlan marad, de megjelenésbeli és műszaki tartalmat érintő frissítések azért lesznek. A karbon kivitelek nyitódarabja a Domane SL 5 teljesen új 2x12 sebességes (az eddigi 2x11 helyett) váltórendszert és három vadonatúj színt kap.
Az MTB vonalon már foglalkoztunk a Marlin és a Procaliber típusokkal, de nem ejtettünk még szót a Fully bringákról és a nagy kedvenc Roscoe családról. Kezdjük ez utóbbival. Nem hivatalos forrásból származó információ alapján úgy fest a helyzet, hogy 2025-ben már nem lesz Trek Roscoe kerékpár. Hatalmas szívfájdalom ez nekem és a rajongóknak, akikből rengeteg lett az utóbbi pár évben. Ezért is érthetetlen számomra, hogy miért kaszálják el ezt a jól működő szériát. Ahogy mondtam ez még nem a Trek által megerősített hír, viszont a tények is ezt az állítást igazolják, mivel a Roscoe kerékpárok egyik típusára sem lehet rendelést leadni a gyártó felé…
Vidámabb a helyzet az össztelós mountain bike-ok kapcsán, bár a mi eladásaink szempontjából szinte érdektelen kategória, azért jó tudni, hogy a Top Fuel bringák vadonatúj vázzal debütálnak 2025-ben. A Fuel EX sorozat az idén lépett a 6-ik generációjába, így ezekhez a bringákhoz nem nyúlnak hozzá a mérnökök. A Supercaliber a csúcskategóriában kap egy kisebb frissítést, de a vázstruktúra tekintetében ugyanabban a cipőben jár, mint az előbb említett Fuel EX sorozat tagjai, így esetében sem kell változásra számítani.
A szintén a sportkerékpárok világában mozgó és jeleskedő Superior 2025-ös modellprogramja több mint érdekes. Nehéz rálátni arra, hogy a gyártónak köszönhetően mennek ilyen furán a dolgok, vagy szimplán a hazai képviselet gondolkodik furcsán. Rögtön kifejtem bővebben miről is van szó. A Superior már tavaly év végén megfrissítette modellpalettáját, amiből piciny hazánkba gyakorlatilag semmi nem jutott el. Helyette a korábbi évekből már jól ismert kínálatot értékesítették. Valójában azokkal a bringákkal sincs semmi baj, mert korszerűek, szépek és minden igényt kielégítő lett az árazásuk az importőri akciónak köszönhetően. Szóval elméletben már az idei szezonban is jelen voltak az újdonságok, így honlapunk oldalain is láthatóak voltak, de konkrét kerékpár ebből a kínálatból bizony nem érkezett hozzánk. Az információink szerint most annyi változás lesz, hogy már a legújabb modellekből is lesz raktárkészlet, így végre elérhetővé válnak azok a típusok is, de a jó „öreg” kínálat mellett! Tehát továbbra is megvásárolhatóak maradnak a 3-4 éve futó típusok. Az új kivitelek egyébként letisztultabb megjelenést és aktualizált technikát kapnak, mind a Gravel, mind pedig az MTB kategóriában. Legszembetűnőbb változás a design terén az, hogy már a teljes márkanév olvasható lesz a vázakon, szemben a most használatos SUP rövidített verzióval.
A Cyclision nincs könnyű helyzetben az alapító Divinec Branislav sajnálatos halála óta. Nagyon hiányzik a vezető szerepet betöltő ember a márka éléről, ugyanis az ő elképzelései alapján történtek a műszaki fejlesztések. Mióta ő eltávozott, azóta egyértelműen látszik, hogy ezek a munkák leálltak. Jelenleg sincs tudomásunk arról, hogy 2025-re jelentősebb fejlesztéseket hajtanának végre a kerékpárokon. Annyi biztos, hogy mind a férfi, mint pedig a női kategóriában marad a Cross és az MTB vonal a jelenleg is ismert formában, tehát a vázstruktúra és geometria változatlan formában vág neki a következő modellévnek. A márkától megszokott széles szín és méretválaszték is marad, aminek sok vásárló örült eddig is és valószínűleg ezután is fog neki.
Most pedig váltsunk nemzetet és kategóriát! Két nagy német márkánk a Hercules és a Winora 2025-ös modellprogramja erősen hasonlít egymásra, de nézzük a részleteket. A két gyártó a hagyományos kerékpárok területén szinte kizárólag a Trekking kategóriában képviselteti magát, nem véletlenül. Európa nyugati felén mai napig igen nagy kultusza van a Trekking kerékpároknak. Kényelmük és mindennapi használhatóságuk mellett kiváló társak a hosszú távú kerékpártúrák során is, így nem véletlenül rendezkedtek be ezekhez az igényekhez. Szerencséjükre ez a kategória az, amelyik a stabilitás ékkövét jelenti az iparágban, hiszen itt nincs rohamléptekben történő fejlesztés.
A klasszikus értékeket kiválóan viszi tovább a Hercules is a következő szezonra. A négy típusból álló kínálatuk gyakorlatilag változatlan formában vág neki a 2025-ös modellévnek. Ez több okból is jó hír. Egyrészt az aktuális paletta mind színben, mind technikailag mondhatni tökéletes és minden igényt kielégítő, így nem is lett volna értelme változtatni ezen a sikeres recepten. Másrészt ez azt is jelenti, hogy továbbra is háromféle vázkialakítással gyártják a kerékpárokat, így azok a klasszikus férfivázas mellett, női (trapézvázas) és unisex (alacsony átlépésű) kivitelben is elérhetőek.
A Winora kerékpárok esetében, ahogy már említettem ugyanez lesz a helyzet. Az idei évben bemutatott újdonságok, mint a Domingo X18 és a Domingo X20 modellek mellett a többi, „régebbi” típus is változatlan formában vág neki a 2025-ös évnek. Ez itt ugyanazt jelenti, mint a Herciules-nél, tehát a bringák itt is három vázkialakítással kerülnek le a gyártósorokról. Kivételt ez alól egyedül a sportosabbnak szánt típusok jelentenek, mert azok „csak” két verzióban (férfi, vagy női) készülnek.
Sokak számára feltűnhetett, hogy a 2025-ös újdonságok taglalása közben, egyik márka esetében sem esett szó az elektromos rásegítésű kerékpárokról. Nem véletlenül, ugyanis mára azok is annyira szerteágazó modellkínálattal bírnak, hogy kénytelenek vagyunk egy külön fejezet szentelni nekik, majd a következőkben.
2024.08.05. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba
Kapcsolat
Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57.
Telefon: +36 30 233 4808
E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com