Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Cyclision. Fiatal, de sokat tud!

2022.06.21.

Cyclision kerékpárBemutatkozik a Cyclision. Lehet, hogy ez a bemutatkozás nem is a megfelelő szóhasználat, hiszen az elmúlt években már felbukkant egy párszor a Cyclision kerékpárok néhány típusa az üzletünkben, csak eddig a körülmények nem igen álltak össze úgy, hogy korrekt szinten tudjuk képviselni a márkát.

Na de miről is van szó valójában és miféle gyártó is a Cyclison?

Aki egy kicsit is ismeri a kerékpárokhoz való hozzáállásomat és ez által az üzletpolitikámat az nagyon jól tudja, hogy csak olyan kerékpár márkák termékeit szeretem értékesíteni, amiben én magam is hiszek. Véleményem szerint csak így tud jól működni a dolog és nagyon utálom, amikor kompromisszumot kell kötnöm, úgy ahogy azt mostanában az átkozott alkatrészhiány okozta szállítási gondok miatt kényszerültem. Ezért bukkantak fel rendre a Kellys kerékpárok a kínálatunkban. Ne értse félre senki nincs baj a Kellys bringákkal, úgy általában, hiszen elég jó minőségűek, és ár/érték arányban is elfogadhatóak, csak sok esetben mégsem érzem azt, hogy tényleg egy modern és jó biciklit adnék a vásárlónak azzal, ha ezt választja.

A másik, amit szeretek egy bringában (persze a magas minőségen kívül), az a különlegesség, ami lehet a ritkaságából eredően, vagy és ami még jobb, ha a márkaszellemből eredően különleges. Legyen innovatív és másokkal nem foglalkozva menjen előre a saját esze után. Ezeket és a Kellys esetében nem érzem, ezért is olyan mostoha nálam. Szegény nagyon el van csépelve, mára tényleg ott tart a dolog, hogy már a sarki fűszeresnél is lehet ilyet kapni. Lassan eljut arra a szintre, ahol néhány évvel ezelőtt tartott a Merida. Persze annak a márkának sem tett jót ez a helyzet, amit azóta már a forgalmazó is felismert és szépen lassan sikerült is nekik egy normális mederbe visszaterelni az értékesítői hálózatot.

Nem véletlen tehát, hogy a palettánk olyan gyártók termékeiből áll, mint a Hercules, Superior, Trek, vagy épp a Winora, és az sem véletlen, hogy a Rock Machine távozik köreinkből. Ahogy azt korábban már megírtam az alkatrészek teljes mértékű elgagyizásával, amit a Rock Machine az utóbbi időben választott nem igen tudok egyetérteni, arról nem is beszélve, hogy sok esetben a vázak festése és kidolgozási minősége is hagyott bőven kívánni valót maga után.

És akkor mi is az a Cyclision?

A Cyclision [ejtsd: Szajklisn] kerékpármárka szülőatja ugyanaz a Divinec Branislav, aki a Kellys Bicycles alapítója, (1991 - 2017 a legnagyobb részvényese). Ő egyben a taiwani Titanos David Lai kerékpárgyár fejlesztésének is egyik résztvevője. A történet röviden annyi, hogy Branislavnak nem tetszett az, amerre a Kelly’s fejlesztései haladtak és mivel a többi vezetői tag torkán nem tudta letolni a szenvedélyes ragaszkodását a minőség irányában, így 2017 végén kiszállt. Nem értett egyet a vázstratégiával, nem osztotta azt a filozófiát, miszerint a gyártóknak meg kell különböztetni márkán belül az olcsóbb és a drágább kerékpár típusokat oly módon, hogy az egyszerűbb alkatrészekkel szerelt modellek egyszerűbb vázon legyenek. Így csak az a vásárló juthat hozzá egy felső kategóriás vázhoz, aki eleve magas felszereltségű bringát vásárol.

Érdemes megjegyezni, hogy manapság egyébként szinte kivétel nélkül minden kerékpárgyártó ezt csinálja! Hogy miért? Azért mert az egyszerűbb (értsd elavultabb) vázakat sokkal olcsóbban tudják gyártani, mint a modern, a kor színvonalán állókat.

A Kellys-től való kiszakadás után eltökélt szándéka volt, hogy újra felépítsen egy saját kerékpár márkát, amelyet már nem ad ki többé a kezéből, és ami valóban az ő szelleme szerint lesz fejlesztve. A Cyclision márka tehát új, mégis óriási tapasztalatokkal rendelkezik.

2019-re álltak össze az első kerékpárok, melyek már a Branislav filozófiája szerint kerültek megtervezésére és ekkor keresett meg többek között minket is. Megmutatta a kínálatot, amibe nagyon beleszerettem és nem csak a bringák lettek szépek és jók! Egyszerűen bírom a Csókát, persze ez önmagában nem lenne elég ahhoz, hogy tartsam az általuk gyártott kerékpárokat, hiszen ezen a ponton elfogultságnak helye nincs. Az már inkább mérvadó, hogy teljes egészében tudok azonosulni az általa képviselt gondolkodásmóddal. Az időzítés persze nagyon rossz volt, hiszen ez után jelent meg rögtön a COVID és annak a kerékpáriparra gyakorolt hatása, ami az újonnan alapított Cyclision-ra is súlyos csapást mért, így az elmúlt években néhány darabnál több nem érkezett hozzánk tőlünk. Ezért nem is tettük fel eddig a honlapunkra a kínálatukat. Folyamatos kapcsolatban voltam Branislavval és amikor tudott küldött is néhány darabot a kínálatból, amik aztán rekord rövid idő alatt gazdára is találtak. Tehát az a néhány darab kerékpár elég is volt ahhoz, hogy igazolja Branislav filozófiáját.

Mostanra pedig már olyannyira rendeződött a helyzetük, hogy pont akkor, amikor még a nagy múlttal rendelkező kerékpár gyártók sem tudnak rendesen biciklit szállítani és folyamatosan küszködnek a Cyclision majd’ teljes palettájával elérhetővé vált. A modellkínálata már megtekinthető weboldalunkon. Egyelőre a két legnépszerűbb kerékpár kategóriában gyártanak, melyeket az idő előrehaladtával módszeresen terveznek kibővíteni. A Cross és az MTB kategóriában is párhuzamosan gyártják a férfi és női modelleket.  Mindegyik típus többféle színben vásárolható meg. A Cross kerékpárok terén a belépő szinttől egészen a felső kategóriáig (Integrált Deore hajtás, levegős teleszkóp, stb,), míg az MTB kategóriában az aluvázas széria felső határáig mennek el. Odáig, hogy azok a típusok már akár versenyzésre is alkalmas technikával kerülnek az üzletekbe.

Természetesen megvalósult az, amit már a legelején szeretett volna a márka magálmodója, így náluk a belépőmodell ugyanazzal a minőségű vázzal kerül összeszerelésre, mint a csúcson álló típus. Egyetlen különbség a paletta két végén álló modell váza között mindössze annyi, hogy az utóbbi kerékpárok már átütőtengelyes kerekeket fogadnak. A geometria nagyon jónak tűnik, a hegesztések igényesen eldolgozottak, a bowdenek a vázon belül futnak, egyedül a hidraulikacső éktelenkedik kint, no de hát semmi sem tökéletes ugye. Egyébként azzal az árazással, amivel jelenleg futnak a Cyclision kerékpárok, bőven belefér ennyi. A többit, majd egy alapos teszt után kiderítem…

 

2022.06.21. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

 

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak