Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Hercules Valencia R7 Teszt

Hercules Valencia R7 kerékpár teszt

A trekking kerékpárok kedvelői évről-évre többen vannak és mielőtt valaki azt hinné, hogy ez a kategória kizárólag az idősebb korosztály kedvence, az bizony nagyon nagy tévedésben van. Ezeket a kerékpárokat egyre szélesebb korcsoport részesíti előnyben a férfiak között is, ezt azért kell hangsúlyozni, mert a hölgyvásárlók körében évek óta ezek a bringák vezetik az eladási listát üzletünkben. Ha jobban belegondolunk nem is olyan meglepő ez, hiszen ezek a kerékpárok nyújtják messze a legnagyobb kényelmet a használóik számára úgy, hogy közben minden alkatrészük támogatja a hosszú távok legyőzését. Üzletünk nagy trekking kerékpár kínálatában is van azonban egy olyan típus, amely külön rajongótáborra tett szert az utóbbi években. Ezt a rajongást egyrészről a 7 sebességes agyváltójának köszönheti, másrészről pedig a klasszikus megjelenésének.

Ez a modell nem más, mint a Hercules Valecia R7. Ez a bringa évek óta változatlan formában kerül ki a német gyár szerelősorairól. Annyira, hogy még a színén sem változtattak. A férfivázas modell matt fekete, míg a női (amely elérhető trapézvázas és alacsony átlépésű kivitelben egyaránt) matt fekete, vagy bordó festéssel érhető el.  A Valencia R7-es kerékpáron nem fog az idő és talán pont ez ragadja magával az emberek nagy részét. A végletekig letisztult, klasszikus megjelenését nem rondítja el egy külső váltó, vagy sok fogaskerék, hiszen 7 sebességes Shimano agyváltójának köszönhetően nincs szüksége ilyesmire. A tervezők még arra is figyeltek, hogy ehhez a formához illően ne egy egyenes kormányt szereljenek, hanem egy enyhén visszahajló kivitelt, egy állítható szárral. Természetesen a társaira jellemző finomságok éppúgy megtalálhatóak ezen a típuson is, így nem kell lemondani az agydinamó, a teleszkóp, vagy épp a defekttűrő gumiabroncsok adta pluszról.  Kevés gyártó kínálatában található ehhez hasonló és általában nekünk is az szokott a gondot okozni, hogy nem tudunk belőle eleget szerezni…

Egy ilyen pedigrével rendelkező kerékpár idővel még akkor is megcsíkolja az ember fantáziáját, ha egyébként a sport bringákra gerjed, így mostanra bennem is felülkerekedett az érzés, hogy ki akarom próbálni a Hercules Valencia R7-et. Persze nem csak úgy ímmel-ámmal egy kör erejéig, hanem több napon át tartó használat során. Az időzítés kiválónak tűnt, hiszen nemrég fejeztem be a Winora Domingo 24-es modell tesztelését, ami ugye szintén egy német trekking kerékpár. Elméletben tehát a feeling hasonló, csak a technika más.

Az én testmagasságomhoz a 46-os vázméretű Hercules Valencia R7 passzolt a legjobban, így egy ilyet kezdtem vallatni. A magasságban és dőlésben egyaránt állítható kormányszárnak köszönhetően roppant könnyen és gyorsan megtalálható a bringán az ideális üléspozíció. Itt pedig az ideális egyet jelent azzal a kényelemmel, amit egy kerékpáron csak elképzelhet az ember.

Az első pár kilométer megtétele után azon vettem észre magam, hogy nem akarok sehova sem sietni, nem akarok száguldozni, az egész kerékpárból egy olyan fajta nyugalom árad, ami nagyon hamar átszáll a használójára. Az érdekes az volt számomra, hogy bár sietni nem akartam, azért nagyon szépen haladtam a kis agyváltós bringával. A tempója meglepően jó, gyönyörűen és nagyon kis ellenállással gurul az agyváltó és az agydinamó ellenére. A jó gurulásban persze szerepet vállalnak a Vee Rubber defektvédelemmel ellátott gumiabroncsai is, melyeknek mintázata úgy támogatja a dinamikus haladást, hogy közben a tapadásukat nem érheti kritika. Ezen a ponton érdemes megemlíteni, hogy a kerekek teherbírására sem lesz panasz, hiszen a Hercules 125 kilogrammban határozta meg a Valencia R7-es terhelhetőségét. Ez pedig annyit jelent, hogy még egy meglett férfiember is bátran nekivághat felcuccolva ezzel a bringával egy komolyabb kerékpártúrának.

Használatba vétel előtt rettenetesen kevésnek tartottam a bringába szerelt Sr Suntour teleszkóp 40 mm-es rugóútját, aminek még állítási lehetősége sincs. Bevallom még a szükségességét is megkérdőjeleztem, aztán menet közben változott a nézetem, mert olyan jól sikerült hangolni a teleszkóp keménységét a gyártónak, hogy az valóban sokat tesz hozzá a komforthoz. Az aszfalton való biciklizéshez, ahová a Valencia R7-es való, nagyobb rugóútra nincs is szükség.

Az agyváltós Hercules által árasztott nyugodt hangulatot tovább fokozza a kormány kialakítása, melynek végei a markolatnál egy picit visszahajlanak ez pedig ad egyfajta retro érzést a bringázásokhoz. Ha már a markolat szóba került, akkor had jegyezzem meg, hogy a Hercules Valencia R7-es korrekt tenyértámaszos markolattal van felszerelve, amely igazán kényelmes fogású és még hosszabb tekerések után sem éreztem kényelmetlennek. Az egyetlen felróható hibája az, hogy rögzítés nélküli kivitel, így a nagy melegben tágult annyit, hogy elfordult a kormányon, így az többször is igazgatásra szorult. Nem nagydolog, hisz ezzel együtt lehet élni, csak kicsit bosszantó. Hosszabb távon gondolkodva én ezt az egy alkatrészt cserélném ki egy rögzíthető kivitelűre.

A kerékpárral való kanyarodások némi megszokást igényelnek. Elsőször nem tudtam rájönni, hogy mitől érzem furábbnak a viselkedését szűk fordulókban, egy átlagos trekking kerékpárhoz viszonyítva, aztán meglett a válasz! Nem a bringa vázgeometriája, vagy a nem eltalált villaszög okozza az érzést, mert azok tökéletesen rendben vannak, hanem a visszahajlított kormány. A kormány, ami pont a már ecsetelt nyugodt tekerésekhez járul hozzá. Egy egyenes változattal, sokkal dinamikusabb fordulásokat lehetne végrehajtani, de mivel ez a bringa nem erre való, így valójában nincs is rá szükség. Nehéz egy kicsit a sok sport célra készített kerékpár tesztelése után azoktól elvonatkoztatni, de miután rendbe tettem magamban a dolgokat és megfelelő szögből néztem a Valencia R7-es viselkedését úgy már nemigen lehetett belekötni. Tudomásul kell venni, hogy a Hercules Valencia R7 egy komfort besorolású városi kerékpár, amely akár hosszabb utakra is alkalmas és nem egy sportcélra tervezett bringa.

A Shimano Nexus 7 agyváltóval szerelt kerékpárok igen nagy népszerűségnek örvendenek, ami nem véletlen. A gondozást alig igénylő szerkezetre minden körülmények között számíthat az ember a váltások gyorsan és nagyon precízen mennek végbe. Nagy előnye a technikának, hogy a váltás álló helyzetben is lehetséges, tehát nem kell aggódni azon, ha egy nehezebb fokozatban használva a kerékpárt hirtelen megállásra kényszerülünk. A könnyed újrainduláshoz elég a karon csavarni egyet a kisebb áttétel irányába és már pattanhatunk is a nyeregbe. Ehhez nagyon hozzá lehet zokni! Nem szükséges tehát előre gondolkodni és már a megállást megelőzően visszaváltogatni. A 7 fokozat egyébként mindenre elegendő, valamennyi tartományt lefedtek vele a Shimano mérnökei, így ha kell lehet vele felüljáróra könnyedén tekerni, de egy-egy sietős szakasz sincs ellenére, így aki bírja izommal az tud vele gyorsan is menni.

A fékekről egyszerűen nem tudok röviden beszélni, persze ha csak egy szóval kellene jellemeznem a Tektro V fékeket, akkor azt tudnám mondani rájuk, hogy zseniálisak! Most lehet, hogy többen összeráncolják a homlokukat, hiszen nem elég, hogy 2023-ban „hagyományos” fék kerül egy minőségi kerékpárra, még dicséretet is kap! A dicséret pedig mindenkép megilleti, mert a Hercules mindenre figyelt a Valencia R7-es fékeinél. Tökéletesen adagolható, határozottan és nagyon jól érezhető a fékkaron a fogáspont. A lassítás, vagy megállás semmilyen körülmények között nem jelenthet gondot. A fékek teljesítménye felülmúlja még az olcsóbb kivitelű hidraulikus tárcsafékekét is. A fékkar működtetése közben még azt sem lehet érezni, hogy ez egyáltalán egy mechanikus szerkezettel van dolgunk. A bowdenek minősége a legmagasabb szinten áll és ez azért meglepő, mert én nemigen emlékszem arra, hogy egy gyártó ne sajnálta volna a pénzt erre az alkatrészre. Azokon persze érezni is és olyat használva nem is csoda, ha az ember a hidraulikus rendszerek felé veszi az irányt. Bezzeg, ha mindenki így csinálná… Abban az esetben, ha mindez valakinek még nem lenne elég, akkor pluszban használhatja az agyváltó kontrafékét is.

Az agydinamó által működtetett AXA led lámpák kiváló fényerővel rendelkeznek. Elöl, korrekt sávot bevilágít a kis csinos lámpa, így még teljes sötétben is nagy biztonsággal közlekedhetünk a Herculessel. Már alacsonyabb tempóban haladva is egyenletes és határozott fénycsóva látható a kerékpár előtt a bevilágított távolság pedig vetekszik egy felső középkategóriás akkumulátoros lámpáéval.  A hátsó világítás rendelkezik állófénnyel, így megállást követően még egy jó ideig (töltöttségtől függően 5-8 percig) biztosított a vörös fény, ami automatikusan kikapcsol.

A Selle Royal nyereg mindvégig roppant kényelmes volt. A Hercules jó érzékkel választotta meg a típust a Valencia R7-es geometriájához. A megfelelő üléspozícióban ülve pont ott puha, ahol kell és ott tart megfelelően, ahol arra szükség van, így hosszabb bringázások után sem kell sajgó altájra számítani.

A csomagtartót sem spórolta el a német gyártó, mert az sem egy hagyományos darab, hanem i-Pack rendszerű, azaz bármilyen i-Pack kompatibilis táska, vagy kosár azonnal, egy kattintással felrögzíthető rá és persze ugyanilyen egyszerűen le is vehető róla.

Pár napos kalandunk után azt kell mondanom, hogy most már megértem a Hercules Valencia R7 irányába mutatott rajongást és nagyon örülök annak, hogy kipróbáltam. Ez egy nagyon átgondolt és nagyon jól legyártott kerékpár, amelynek nem érződik az alkatrészein semmilyen spórolás. Semmi nem zörög, nem nyöszög, pokolian jól össze van rakva az egész. Manapság ritka az ilyen őszinte termék, ahol azt kapod, amit látsz!  

 

2023.08.05. Q1 KERÉKPÁRSZALOn, Csaba

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak