Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Kerékpár Tesztek

2021.06.16.

Kerékpár teszt

Számomra is meglepő, hogy mennyi pozitív visszajelzés érkezik a weblapunkon található kerékpár tesztek kapcsán. Volt aki ezen véleményre hagyatkozva döntött egyik, vagy másik kerékpár típus mellett, bár azt minden esetben elmondom, hogy ezekkel a véleményekkel nem szeretnék befolyásolni senkit és nem feltétlen kell kőbevésett tényként kezelni őket, hiszen egy biciklivel kapcsolatban sok a szubjektív dolog és az enyém csak egy vélemény az adott típusról. A reakciók persze arra ösztönöztek, hogy a lehetőségeket kiaknázva minél több kerékpár nyergében forduljak meg oly módon, hogy arról valós képet tudjak alkotni az olvasók felé.

A tesztalanyok kiválasztása persze elég tudatos, hiszen figyelembe veszem mindig azt, hogy mely kerékpár típusok a legnépszerűbbek, vagy melyekről érkezik a legtöbb kérdés, vásárlás előtt, így nagyjából le lehet szűrni azt, hogy a nagytöbbség mire kíváncsi leginkább. Az idei szezon pedig bővelkedett az újdonságokban, szinte mindegyik általunk forgalmazott márka dobott be olyan típust amire nem csak a közönség, de jómagam is nagyon várt és borzasztóan jó lett volna a nyergébe pattanni.

Ilyen volt a Superior XC 859, vagy a Trek Marlin 7-es, mely az idei szezonra teljesen új hajtást kapott és amiket szerencsére valóban ki is tudtam vallatni, sőt a tapasztalataimat le is tudtam írni, de ettől jóval több volt a célkitűzés.

Nagyon vágytam a Superior XC 879-es és a tavalyi év slágerének számító Superior XP 909-re, a Trek X Caliber 7-el karöltve. Sajnos az idei szezonra kialakult kerékpárhiánynak köszönhetően nemhogy tesztelésre szánt modellt, de még eladásra érkező kerékpárokat sem lehetett nagyon beszerezni, így arra a kérdésre, hogy ezek az mtb bringák milyenek menet közben vallatva, csak egy későbbi időben (remélhetőleg jövőre) tudunk választ adni.

Tervek más területen is voltak, hiszen a Fitness és az Országúti kerékpárok kategóriájában  is akadt olyan típus szép számban, ami nagy érdeklődésre tartott számot, mint például a Trek Domane AL 3 Disc, vagy a Trek FX 2 Disc (bár ez utóbbi úgy néz ki, még összejön az idén).

A cross bringák kapcsán úgy-ahogy  szerencsések voltunk, hiszen a Trek Dual Sport sorozatán korábban már végigmentünk és mivel a 2021-es modellév műszaki változást nem hozott az egyes típusok esetében, így értelme nem sok lett volna újratesztelni őket, hiszen a korábban leírtak éppúgy aktuálisak ma is. A cross kategóriában egyedül a tervezett Rock Machine Crossride 700-as elmaradt próbáját sajnálom egy kicsit, mert azzal a műszaki tartalommal a jelenleg kínált áron egy titkos favorit is lehetett volna, ha hozza valóban azt amit elvárhat az ember abban a tartományban. Nagyon úgy fest a dolog, hogy ezt is már csak jövőre tudjuk kideríteni.

A trekking kínálatból a Hercules Tourer Comp volt a kiszemelt tesztpéldány, de a szezon elején olyan gyorsan elkapkodták a szemfüles vásárlók, hogy mire felocsúdtunk már egy darab sem maradt a típusból, viszont egy tartalmas bemutatóra azért még futotta és a jó hír az, hogy a 2022-es kínálat változatlan marad (ezt már hivatalos forrásból tudjuk).

Az aki egy kicsit is figyelemmel kíséri a kerékpárok világában zajló eseményeket nagyon jól tudja a 2021-es szezon korábban soha nem tapasztalt hiányt hozott a piacra. Mostanra gyakorlatilag alig van olyan kerékpár amit el lehetne adni. Az üzletek és az importőrök szenvednek a gyártókkal egyetemben. A probléma forrása az alkatrészgyártók (beszállítók) üzemeiből ered, ugyanis a COVID-nak hála megnövekedett az igény a biciklik irányába, csak ezt a növekedést a gyártói kapacitások nem tudták kielégíteni. Ennek következtében szinte nem is maradt olyan kerékpárgyártó amelyik megfelelő mennyiségű alkatrészhez tudott volna jutni és a tervezett darabszámot előtudta volna állítani.

Ennek a hiánynak esett áldozatul a mi kis tesztprogramunk is, hiszen abból a kevés bringából ami megérkezett  nem akartunk semmit befogni használatra, inkább értékesítettük újként őket. Bár az előrejelzések nem túl bíztatóak, mégis hisszük, hogy némileg rendeződik az iparág és ezzel együtt a kínálat is stabilizálódik a 2022-es szezonra, akkor pedig folytatódhatnak a tesztelések…

 

2021.06.16. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 

Közösségi oldalak