Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Kerékpár Technikai részletek/ Gary Fisher

 

 

Gary Fisher a hegyi kerékpározás alapítóatyjának egyik legmeghatározóbb alakja. Gary Fisher és a TREK  nem régiben egyesítette erőit.  Mindenesetre ez Gary álmainak beteljesülése, mint ahogy a Trek részéről is  az, hogy a Gary márkanevet hordozhatják kerékpárjaik szerte a Világban. Olvasd el a teljes sztorit, megéri... 

 

 

 

A Trek Bicycle Corporation (magyarul Trek Kerékpár Vállalat), vagy röviden csak Trek, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb kerékpárgyártó cége. A vállalat tulajdonában olyan cégek vannak, mint a Gary Fisher, Keith Bontrager és Gary Klein, valamint a LeMond Racing Cyclesis. A világ 90 országában vannak hivatalos Trek forgalmazók, akik méltán képviselhetik a világ egyik legjobb kerékpárjait gyártó céget.

 

 

 

OCLV MTB karbonMountain bike specifikus karbon anyag a karbon bringák alapanyaga. Nagyon szigorú tesztfázisokon megy át a gyártás során, a szükséges részeken megerősített és keményebb anyag.

 

 

 

 

OCLV karbonA Trek mérnökei több mint 20 évvel ezelőtt fejlesztették ki az OCLV (Optimum Compaction, Low Void) karbon anyag gyártási technológiát, amely akkor igazi áttörés volt. Azóta is folyamatosan fejlesztjük ezt a technológiát és azt gondoljuk, hogy ez a kerékpár ipar legjobb karbon gyártási rendszere.

 

 

 

IsoSpeed villa. A villát is úgy alakítottuk, hogy simábbá tegye a kerékpározást. A villapapucs feletti extra görbület a rezgések nagyobb részét tudja elnyelni, mint a hagyományos formájú villák, így kevesebb rezgés jut el a kezedig.

 

 

 

 

ABP Active Braking Pivot = A lényege, hogy fékezés közben is folyamatosan tud mozogni a hátsó felfüggesztés, ezért kiemelkedő satbilitást nyújt. Más rendszerek bekeményednek a fékezés során. A Trek 2010-ben szabadalmaztatta ezt a technológiát.

 

 

 

 

A 29-es kerekeknek nagyobb a lendülete, kevésbé emelik meg a terep akadályok, nagyobb stabilitást adnak, és nagyobb felületen tapadnak a talajra

 

 

 

 

Sárvédő szerelhető. Hosszú útra indulsz? Szereld fel a csomagtartót és a sárvédőt a cuccaidhoz. A vázon találsz ehhez megfelelő rögzítési pontokat. 

 

 

 

 

Az E2 fejcsőben felül 1-1/8 collos, alul pedig 1,5 collos csapágyat építettünk és a fejcső oldala vastagabb mint az első, hátsó része. Így merevebb és jobb a kanyartartása a bringának valamint kényelmesebb érzés az ilyen kerékpárokkal kerekezni.

 

 

 

 

IsoSpeed vázÁltalában a fölső cső veszi át a rezgést, ami a hátsó tengelyről jön, mivel egységet alkotnak és így merev a váz. Az IsoSpeed decoupler funkciójának lényege, hogy elválasztottuk az ülőcsövet a felső csőtől, így a hátsó tengelyről érkező ütések, rezgések nem terjednek át az ülőcsőre. 50%-kal nagyobb lett így a váz függőleges rezgés elnyelő képessége. Nem a gerinced nyeli el az út rezgéseit, hanem a váz!

 

 

 

hydroforming eljárási technológiaHydroforming. Különleges vázgyártási eljárás, mely során az alumínium ötvözetű csövek formáját nagy nyomású folyadék injektálásával alakítják ki. Eredménye egy nagyon könnyű, ugyanakkor esztétikus és erős váz.

 

 

 

 

KVF. Kammtail Virtual Foil. Ez egy "cső" formázási rendszer, amelynek lényege, hogy a szélcsatornában olyan formát fejlesztettünk ki, amely a valós életben előforduló szélirányok esetén komoly mértékben csökkenti a váz légellenállását.

 

 

 

 

Legújabb modelljeinknél a hátsó féket már nem a támvillán találod, hanem a középcsapágy mögött. Így a támvillákon tömeget spórolhattunk oly módon, hogy a támvilla merevségét fokoztuk és összességében a kerékpár légellenállását is csökkentettük.

 

 

 

 

Rejtett fékek. A fékek lassítanak, de szerintünk csak akkor lassítsanak ha te akarod! Ezért integráltuk a fékeket a vázba, hogy csökkentsük a kerékpár légellenállását. Így a rögzítő elemek és csavarok tömegét is megspóroltuk.

 

 

 

 

Ride Tuned nyeregcső. A Ride Tuned vázra húzós nyeregcső a legkényelmesebb megoldás a mindennapi kényelemhez. Ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy kevesebb anyagot használjunk a váz és a nyeregcső csomópontjánál, így könnyebb lehet az egész váz.

 

 

 

BB 90. A szélesebb jobb! A 90mm-es középcsapágy szélesség jelenleg a legnagyobb szélesség az országúti kerékpároknál. Ez az exkluzív rendszer teszi a Trek kerékpár vázakat könnyebbé, merevebbé és könnyebben gyorsíthatóvá. Kevesebb betétre és alkatrészre van szükség a középcsapágy beszereléséhez. Ezzel is tömeget spórolunk!

 

 

 

Duo Trap A húzózárakat ( gyors kötegelő ) felejtsd el! A Duotrap egy rendszer, amelyben az érzékelő (sebesség és pedálfordulat) pontosan beleillik a vázban kialakított helyre. Így nem nő a légellenállás és a lehető legegyszerűbb a felszerelés. Érzékelőnk ANT+ szabvány szerinti jeleket küld, ezért együttműködik sok más gyártó termékeivel mint pl. Garmin, PowerTap, SRM.

 

 

 

IsoZone kormány. A durva utakon tapasztalt rezgés zsibbadást, fáradtságot okoz, hosszú távon az irányítás elvesztését is okozhatja. A mi exkluzív megoldásunk a kormányba integrált IsoZone párna, ami nagyjából 20%-kal csökkenti a kezedet érő rezgéseket.

 

 

 

SpeedTrap. Egy nagyszerű hely a komputer érzékelődnek az első villában. Így esztétikus és a légellenállás sem növekszik.

 

 

 

 

Belső bowden vezetés. A bowdenek útját is pontosan megterveztük, így nagyobb a kerékpározás élménye, könnyebb a váltás, hatékonyabb a fékezés, csökken a légellenállás, sőt még a szerelőd is örülni fog, mert egyszerűbb a karbantartása.

 

 

 

 

A hidraulikus tárcsafék biztosítja a legerősebb fékhatást mindenféle körülmény között, beleértve a nedves, saras kondíciókat is. A mechanikus tárcsafékek rendelkeznek ugyan a konstrukcióból eredő előnyökkel, de a fékhatás mértéke nem szárnyalja túl egy korrekt minőségű hagyományos V' fék erejét.

 

 

 

 Lockout a csillapítás lezárása megszünteti a villa a mozgását, így növeli a pedálozás hatékonyságát a magasabb kategóriába tartozó teleszkópokat ellátják kormányra szerelhető vezérlőegységgel is.

 

 

 

 

Többféle méretű vázat gyártunk, mint általában az iparágban (TREK), ez több lehetőséget jelent mindenkinek. Mert mindenki megérdemel egy kényelmes bringát magának! Legyen szó bármely kategóriáról.

 

 

 

 

MicroTruss. Az ilyen bowden ház vezetőket a vázon kialakított mélyedésekbe építjük, így tudjuk a bowdeneket a legtisztábban elvezetni a váz külsején.

 

 

 

 

BB95. A 95mm-es középcsapágy precíziós foglalatokkal. A szélesebb váz erősebb merevebb platform és kompatibilis az összes jelentős hajtókar gyártóval.

 

 

 

 

Integrált fejcsapágy. A teljesen integrált kormánycsapágyoknál nincsen szükség a csapágy csészékre, ezáltal csökken a teljes tömeg a teljesítmény feláldozása nélkül.

 

 

 

 

15 QR. A 15mm átmérőjű átütőtengely pontosabbá teszi a kormányzást, a gyorskioldó funkció miatt pedig egyszerű a kerék eltávolítása.

 

 

 

 

Post Mount. Ez az új tárcsafék rögzítési rendszer, sokkal merevebb fék felfogatást eredményez úgy, hogy a láncvilla és a támvilla új csatlakozásával súlyt is spóroltunk.

 

 

 

 

Project One. Személyesítsd meg a Trek kerékpárodat! A Trek egyedüliként vállalja, hogy az általad megálmodott és összeállított bringát legyártja! Válaszd ki azokat az alkatrészeket, amelyekben Te megbízol, válaszd ki azt a szín kombinációt, ami Neked a legjobb. A Project One mindezt lehetővé teszi!

 

 

 

 

IsoZone markolat. A kezed az első ami megkapja az út rezgéseit, majd ezek mennek fel a karodon, a válladba és fárasztanak. Ezért úgy döntöttünk, hogy a rezgéseket megszüntetjük, mielőtt eljutnak a kezedig.

 

 

 

 

G2Amikor a 29-esek másoknál még új dolognak számítottak, akkor az volt az ellenvetés velük szemben, hogy nehezen kezelhetőek, nem voltak elég fordulékonyak a nagy kerekek. A Trek és Mr. Fisher kifejlesztették a megoldást a G2 geometriát. Ez a kombinációja a megnövelt villa előretartásnak és a rövidebb felsőcsőnek. Így optimalizálták a 29-esek fordulékonyságát. Ezt mások is követték, és mostanra iparági szabvánnyá vált az 51mm-es előretartás.

 

 

 

DRCV. Dual Rate Control Valve = A Trek és a Fox cégek által közösen kifejlesztett rugóstag, finom a tompítja a kisebb zökkenőket, biztosítja a gazdaságos pedálozást és felütés nélkül tompítja a nagy huppanókat. Ezt egy kétkamrás rendszerrel oldja meg, így egyesíti a kis légkamrás és a nagy légkamrás rugóstagok előnyeit

 

 

 

 

Full Floater. Két mozgó pont között helyezkedik el a rugóstag, ezáltal minden terepen tökéletesen csillapít és azt az érzést kelti, mintha nagyobb rugóúttal rendelkeznél. Ahol az egyik felfüggesztési pont merev az sokkal keményebb rendszer. 

 

 

 

 

Evo Link. A Trek exkluzív himbakarja, ami egy darabból öntve készül, ezért a legkönnyebb és legmegbízhatóbb az iparágban.

 

 

 

 

Belső bowden vezetés. A mountain váz fejlesztés következő szintje, beépített csatlakozási pontokkal, hogy a fék és váltó rendszer még könnyebben, pontosabban működjön. És még a vázat sem dörzsölik ki, így óvják a fényezést.

 

 

 

 

ISCG. Ezek a szabványos rögzítési pontok lehetővé teszik, hogy könnyen felszerelj a bringádra láncvezetőt

 

 

 

 

A CTD telóknak és hátsó tagoknak három csillapítási opciója van: Climb (mászás) Trail (ösvényen) Descend (lejtőzés). Ez egy egyszerű mégis magas szintű válasz a csillapítás beállításának problémájára

 

 

 

 

Carbon Armor. Néha kell egy kis extra védelem, ezért kifejlesztettünk egy kemény külső polimer pajzsot, ami védi a váz alsó csövét.

 

 

 

 

IsoZone váz. Kavicsok, szegélyek, vasúti sínek meg sem kottyannak az IsoZone vázaknak. Ez a különleges Trek technológia 20mm mozgást tesz lehetővé a hátsó keréknek, ezáltal kényelmes haladást biztosít.

 

 

 

 

Könnyű karbon villa felszívja a kezedet zsibbasztó vibrációkat, így téve komfortosabbá a bringázást 

 

 

 

 

IsoZone támvilla. A támvilla és váz csomópontja kapja a legtöbb rezgést. A Trek mérnökei megtervezték az IsoZone csillapító funkciót, amely elnyeli az útról érkező rezgéseket ezen a kritikus ponton. Az IsoZone a 40-50Hz-es rezgéseket nyeli el a legjobban, amelyek a legnagyobb fáradtságot okoznák.

 

 

 

Ergo markolat. Speciális formájú markolat, ami pontosan a kezed formáját utánozza, kényelmesebb és jobban tudod irányítani a kerékpárt.

 

 

 

.

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak