Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Trek FX 2 Disc 2022 Teszt

Trek FX2 Disc kerékpár teszt

Január első napjaiban igazán kellemes időjárás fogadott bennünket, de ez csak egy ok volt az örömre a másik már izgalmasabb, hiszen még az előtt jutott el hozzám egy darab Trek FX 2 Disc kerékpár a legújabb 2022-es szériából, hogy azokat fizikai valójában meg lehetne vásárolni bárhol Magyarországon. Az első darabok, valamikor február elején érkeznek meg az importőr információi alapján. Annyit sajnálok csupán, hogy amilyen hirtelen robbant be a lehetőség a próbára, olyan hirtelen lett vége is, így nem volt érkezésem se körbefotózni becsületesen, se egy jó videót készíteni a kerékpárról. Sebaj, ezeket pótolom (azóta már pótoltam), majd amikor megkapjuk az eladásra váló darabokat, addig meg be kell érnünk ezzel a bemutató fotóval az új Trek FX2-ről, ami sajnos színben nem stimmel, hiszen hozzánk ezüst fog érkezni. Na de ennyi elég az előzményekről, jöjjön a lényeg!

A Trek komoly frissítéssel indította neki a 2022-es szezonnak népszerű fitness kerékpár sorozatának második szintjén álló tagját az FX2-t.  A korábbi 3x8 sebességes hajtásrendszert lecserélték egy korszerűbb 2x9-re, és bár az eddig használt áttételezéssel sem volt az égvilágon semmilyen probléma, mégis lépni kellett valamerre, hiszen erről szól minden a mai világunkban. Az új FX 2 Disc típus ezt leszámítva, gyakorlatilag csak a színekben változott az elődmodellhez viszonyítva. A Trek fitness kerékpár sorozatának egyik legnépszerűbb típusa volt ez az előző években, a másik meg ugye a nemrégiben vallatáson járt belépő szintet képviselő FX1-es modell. Sajnos a „régiből” nem tudtam tesztkerékpárt szerezni anno, így az azzal való összehasonlítás részemről már nem lehetséges, de talán jobb is így, induljon az újdonság tiszta lappal. Kezdjük a külsőségekkel, mielőtt mozgásba lendülnénk.

A Trek FX 2 Disc-et körbejárva egy roppant igényes, letisztult dizájnnal találjuk szemben magunkat, klasszikus minimál stílusban. A váz a mai igényeknek és színvonalnak megfelelően szépen megmunkált, a hidraulika cső és a váltóbowdenek is belül lettek elvezetve, így gyakorlatilag semmi zavaró tényező nem akad kívülről rajta. A hátsó villában előkészített hely fogadja a Bontrager szenzorát, mely akár okostelefonnal is tud kommunikálni, és aminek segítségével minden adatot számon tarthatunk a kerékpározásaink során. A hegesztési varratok meglétén lehet vitatkozni, de úgy gondolom, hogy ehhez az időtlen megjelenéshez egyszerűen ez is hozzá tartozik, ráadásul korrekt, és nincs túltolva. Számomra az egyetlen dolog, ami az összképet rombolja az nem más, mint az ezüstszínű küllő, az amúgy fekete felni és agy kombóban. Persze ezzel lehet együtt élni, pláne egy ilyen szürke bringa esetében, de akkor is érthetetlen, hogy az a gyártó, amely a teljes kerékpár kínálatánál full fekete kerekeket alkalmaz, miért csinálja így ennél a (és az FX1-es) típusánál?

A Trek FX 2 Disc nyergében szelve a város forgatagát, hamar túllendül az ember ezen a kis nüanszon. Ahogy a belépő modell esetében már megállapítottam, itt sem tudok mást írni az üléspozícióról, minthogy tökéletes. Iszonyatosan jó a vázgeometria, pillanatok alatt magáénak érzi az ember a kerékpárt a nyeregmagasság beállítása után. Az én testmagasságomhoz az M-es vázméret passzol és szerencsémre a tesztalany is ennek megfelelő volt. A nyereg és a kormány távolsága a gyári 90mm-es stucnival hibátlanul kiadta az ideális testtartást. Ha már a kormány szóba került, akkor maradjunk is ennél a témánál egy kicsit. Ezen a szinten természetesen már 31,8-as befogómérettel (azaz, vastag) rendelkezik, és ami a szívemhez szól az a szuper 660mm-es szélesség. Egyszerűen ideális, ilyen kellene a kisebb vázméretű mtb kerékpárokba is! Nagyon jól és könnyen irányítható általa a Trek FX 2 Disc, partner a hirtelen irányváltásokban, ami a zsúfolt városokban kimondottan fontos és előnyös tulajdonság.  A Bontrager Satelite gel-es markolat jó fogású és még hosszabb idő elteltével sem vált kényelmetlenné, az viszont mindenképp felróható a Trek-nek, hogy ezen az árszinten már járhatott volna rögzíthető kivitel belőle…

Elég nagy utálója vagyok, az újkori szabaduljunk meg az első lánckerekektől és váltótól elvnek, így némi fenntartással fogadtam a Trek FX 2 Disc 2022-es hajtás rendszerét, ami ugye a már említett 2x9-re változott a korábbi 3x8-ról. Had lőjem le a poént, a legelején. Iszonyatosan jó lett! Az áttételek nagyon el lettek találva. Elöl 46/30-as fokszámmal rendelkező hajtóművel, míg hátul egy 11-36-os sorral találjuk szembe magunkat. Ezzel a rendszerrel, gyakorlatilag minden körülménynek meg tudunk felelni, legyen az felüljáró, hegymenet, vagy hosszú sík szakasz. A régivel szemben egyértelmű előnyöket mutat, sokkal kevesebb váltással lehet ugyanazt az útszakaszt hasonló energia befektetés mellett teljesíteni. A 9 fokozatú Shimano Altus váltó korrekt partner volt végig, megfelelő volt a váltás sebessége, finomsága és a pontosság is minden esetben, rendben volt.

Mivel az útvonalam, gyakorlatilag sík körülmények között vezetett, mindössze egy felüljáró állt elém, így az első váltó nem nagyon volt használva, amikor kellett működött, de erről többet tényleg nem tudnék mondani.

A hidraulikus tárcsafék sokat tesz a kerékpár összképéhez hozzá, de őszintén szólva senki ne várja tőle, hogy felszaggatja vele az aszfaltot. Elöl/hátul 160mm-es tárcsákkal felvértezve még az én 68kg-os súlyom is pont elég volt neki. Többször mondtam már így csak ismételni tudom magam, de egy jó V fék bizony többet tud ezeknél az alap tárcsafék rendszereknél. Az adagolhatósága egyébként nagyon jó, és a fékerő sem kevés, ne értse félre senki, csak hát milyen az ember, mindig jobbat vár. J Az is igaz, hogy ma már nincs választási lehetőségünk, hiszen ha egy jobb kerékpárt akarunk vásárolni, kategóriától függetlenül, akkor bizony tárcsaféket kapunk rá és ezen az ársávon minden esetben ilyen teljesítményűt.

A Trek FX 2 Disc előnyeiből, amúgy ez a pár fiaskó nem húz le sokat. Ez egy nagyon jól összerakott, merev, jól kezelhető, jól irányítható, robbanékony kerékpár, akár városban, akár hosszú távon használja az ember. A masszívsága minden részletén tetten érhető, itt kiemelném az első keréknél alkalmazott okos, menetes csatlakozású gyorszárat, mely az átütőtengelyek elvén merevíti a villa alsó részét és ez bizony érezhető is menet közben.

A nyeregről még nem esett szó. A Bontrager Sport típusa régi jó ismerősünk, hiszen a Trek gyakorlatilag ezzel szereli az összes Dual Sport és Fitness bringáját, és mint ilyen, már sokszor bizonyított. Nem nagyon találkoztam még olyan emberrel, aki ne imádta volna. Középen vágott, anatómiailag formázott kialakítása kíméletesen bánik az altájjal.

A Trek FX 2 Disc gyárilag 700x35-ös Bontrager H2-es külső gumikkal van szerelve, ami egy igazi mindennapos használatra szánt külső. Mintázata elősegíti a biztos haladást akár poros, vagy vizes aszfalton is. A megfelelő nyomás mellett azonban igen csak keményeket tud dombi a bringán silány minőségű utakon, így ha valaki többet használja a kerékpárt ilyen felületen, annak érdemes lehet elgondolkodni egy ballonosabb gumi használatán, még akkor is, ha azzal némi sebességet veszt. Kinek mi a fontos, ugye? Komfort, vagy sebesség?

A teszt során többször tűnődtem el azon, hogy térségünkben (Nyíregyháza és vonzáskörzete) melyik kerékpár típus a jobb választás, egy Trek FX2 Disc, vagy maradva házon belül egy Dual Sport 2-es?  Az ember óhatatlanul is összehasonlítja ezt a két biciklit. Picit különböző vázgeometria, egy relatíve nehéz teleszkóppal (63mm-es rugóúttal) kiegészítve, de alapjában véve mégis hasonló felhasználási területre szánt típusok. Hm. Ezt már nem én fogom eldönteni.

Az biztos, hogy ha egy könnyű, gyors és jól kezelhető, kortalan stílusú kerékpárt szeretne valaki túlnyomórészt aszfalton való használatra, akkor döntés előtt mindenképp nézze meg magának a Trek FX 2 Disc-et is!

 

 

2022.01.13. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 

Közösségi oldalak