Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Trek Checkpoint 2019

2018.10.26.

Nemrégiben átnéztük az általunk forgalmazott kerékpár márkák kínálatát a 2019-es szezonra és végigfutottunk az újítások és a változások során, ami jellemzi majd őket az említett idényre. Egy dologgal azonban még adósak vagyunk.

Az országúti kerékpárok esetében megemlítettük, hogy a német Haibike felhagy a komplett kategóriával, mivel az egész palettáját megreformálja a 2019-es esztendőre, ezzel ellentétben a Trek pont ellenkező irányban változtat. Az eddig sem csekély és sokak által már egy picit átláthatatlan országúti kerékpárkínálatát tovább szélesíti.

Nem mondom, hogy nagyon meglepő a fejlesztési irány, hiszen elég csak abból a két dologból kiindulni, hogy a Domane széria milyen sikeres és keresett a kínálatban, valamint, hogy sokaknak még az a "komfort" sem elegendő amit ezen család bringái nyújtanak. >>>

Várható volt tehát, hogy egy olyan világmárka, mint a Trek meghallgatja a vásárlói igényeket és nem csak meghallgatja, hanem reagál is azokra.

Így megalkották a Checkpoint szériát, ami a Domane kerékpárokkal szerzett tapasztalatok alapján készült el. Az először ott alkalmazott és azóta már több más típusnál is felbukkant IsoSpeed vázkialakítás kapta a legnagyobb hangúlyt (ennek lényegét alább olvashatod), hiszen ha már egyszer egy bringát a járható és a járhatatlan utakra egyaránt alakalmassá kíván tenni egy gyártó akkor nem árt ha a bringásnak se rázza szét a veséjét... 

 

IsoSpeed váz. Általában a fölső cső veszi át a rezgést, ami a hátsó tengelyről jön, mivel egységet alkotnak és így merev a váz. Az IsoSpeed decoupler funkciójának lényege, hogy elválasztottuk az ülőcsövet a felső csőtől, így a hátsó tengelyről érkező ütések, rezgések nem terjednek át az ülőcsőre. 50%-kal nagyobb lett így a váz függőleges rezgés elnyelő képessége. Nem a gerinced nyeli el az út rezgéseit, hanem a váz!

 

A váz mellett még persze nagy hangsúlyt kapott a villa amit szintén ezen igények figyelembevételével terveztek és gyártottak le. Mivel a kerékpárt eleve vegyes talajviszonyokra tervezték, így a kerék és a gumiválasztás is ennek megfelelő lett. A korábban szinte csak trekking és hybrid kerékpárokon alkalmazott 700x35-ös méret került az új Checkpoint szériára ami valjuk be elég dundi egy "normál" országútihoz, de mivel ez nem egy "normál" országúti, így ez teszi fel a koronát a masszív megjelenésre.

Szerintem hamar kialakul majd az új család rajongótábora, hisz akár egy komoly túragép, akár egy robosztus sporteszköz váljék is belőle az első infók alapján egy szerethető darab lesz! A kínálat már megtekinthető weblapunkon itt, de egyelőre még a két belépő darab hiányzik a teljes palettáról, amihez még várjuk az anyagot. Amint meglesz azonnal pótoljuk a hiányosságunkat!

Üdv. a Trek kínálatában!

 
2018.10.26. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba
 

Instagram

Közösségi oldalak