Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Cyclision Corph 7 Teszt

 

Cyclision Corph 7 teszt

Azon szerencsések közé tartozom, aki számtalan kerékpár gyártó, különféle típusú bringáját próbálhatta már ki, mégis amikor egy számomra is újdonságnak számító márka egy példányát kell vallatásra fognom, akkor bizony sokkal nagyobb érdeklődéssel vágok neki a dolognak.

Első körben nagyon meggyőztek a Cyclision bringái (nagyon szépen megmunkált vázak, jó alkatrészek és kiváló ár/érték arány jellemzi őket), ezért is vágtam bele a forgalmazásukba, hiszen csak úgy veszek fel egy márkát a kínálatunkba, ha én magam is tudok hinni benne. Igen, ezek voltak az első benyomások, de a teljes bizalom csak akkor alakulhat ki az emberben, ha az elsőre magasnak tűnő szintet egy próba alatt, menet közben is tudja tartani az adott bringa. Nem titkolom, volt sok márka már, amelynek az értékesítését a csalódottságom hagyatta abba velem, így izgatottan figyeltem a tesztpéldány minden rezdülését.

Ezek tudatában készítettem elő a Cyclision Corph 7-es vörös/fekete színben pompázó példányát. Ez a gyártó belépő típusa a 29-es MTB kerékpár kategóriában, amely már hidraulikus tárcsafékekkel van ellátva. Ezért is voltam kíváncsi pont erre a típusra, hisz a vásárlók túlnyomó többsége ma már elvárja ezt egy hegyi bringától.

A Cyclision filozófiájáról (aminek köszönhetően figyeltem fel a márkára én is) korábban már beszámoltam oldalunkon, így most külön ugyanazokra az elméleti dolgokra nem térnék ki, akit érdekel, az elolvashatja itt. A Corph sorozat minden tagja azonos vázzal kerül le a gyártósorról, egyedül a felszereltségük tekintetében van különbség, így aki egy jó 600 ezer forint körüli Corph 1-es nyergébe pattan, ugyanannak a váznak fogja az előnyeit és hátrányai élvezni, mint én ezen a vörös ördögön. Azért ez már önmagában elég bíztató.

Bevallom, nem szeretem a 0 km-es tesztbringákat, mert addig, amíg nem kopnak össze egy kicsit az új alkatrészek (fogaskerék, lánc, fék), addig sok esetben kelletlen és nyers a működésük. Ez a belépő szintű alkatrészek esetében, amilyennel a Coerp 7 is van szerelve, hatványozottan igaz. Ezért az első 30 kilométert szó szerint csak elnyammogtam vele és nem is akárhogy! Nem voltam rest még egy gyermekülést is felszerelni szegényre és a kislányommal a hátam mögött gyűjtöttük a bejáratáshoz szükséges távot össze. Ez idő alatt, azért ahogy az lenni szokott voltak is meglepetések. Bár annyira már nem is nevezhető meglepetésnek, hogy a Shimano TY hajtóműve szeret ragaszkodni az új lánchoz, így amíg össze nem szoknak, igényli az óvatosságot, mert hirtelen taposás, vagy váltás következtében hajlamos feltekeri azt. Ezek persze nem a Cyclision Corph 7-es sajátosságai, hanem az új Shimano Tourney hajtásrendszeré, függetlenül attól, hogy milyen bringára szerelik azokat.

Néhány nap gyermekkel való bringázás után kezdett összeállni a vörös Corph 7-es, így elérkezettnek láttam az időt ahhoz, hogy megszabadítsam szegényt a hozzá nem illő gyereküléstől és bringázzak vele egy olyat, amilyen jobban passzol hozzá.

Ahogy említettem ugyanez a váz szolgálja ki a már versenyzésre is alkalmas alkatrészekkel összeállított Corph 2-es és Corph 1-es típusokat is. Ennek megfelelően a vázon minden hegesztési varrat el van dolgozva, a fejcső tapered rendszerű (kúpos kialakítású) és az összes bowden vázon belül fut. A tesztbringán a hidraulika cső még kívül került elvezetésre, de a 2023-as modellévben már ez is vázon belül fog futni, mindegyik típuson. Ránézésre olyan hatást kelt az egész, mintha karbonból lenne, annyira egyben van. A fentiek tükrében nem is igazán kell meglepődni a sportosabbra vett üléspozíción. Megijedni azért nem kell tőle, mert nem tolták túl a dolgot. Nagyjából egy Trek X Caliber, vagy a Superior XP vázak geometriájához tudnám hasonlítani leginkább a Cyclision-on tapasztaltakat, ezzel együtt még mindig nem válik kényelmetlenné még akkor sem, amikor csak poroszkál vele az ember, akár hosszabb időn keresztül.

A felső vázcső szépen ejtett a nyeregcső irányában és kellően nyújtott, így kiválóak a mászási képességei. Lejtőhöz érkezve sincs gond, mert az ereszkedés sincs a bringa ellenére. A súlypontja nagyon jó és bár nem a legkönnyebb a hasonló MTB kerékpárok között találni jobbat (itt nem kilókra kell gondolni, mindössze néhány dkg-ra), ez menet közben egy pillanatig sem volt érezhető. A viselkedése alapján valóban elhiszem neki, hogy egy felső kategóriás alkatrész szettel bombajó XC bringa válik belőle...

MTB kerékpárhoz képest meglehetősen kényelmes volt a nyereg, még utcai sport ruházatban sem okozott sajgó alfelet a 2x30 km-es távon, ami azért meglepő volt számomra. A kormány már ennél modellnél is vastag (31,8 mm) befogóval készül és a szélessége is követi a mai trendeket, de ahogy minden tesztben megemlítem, úgy itt is leírom, hogy akinek a gyári 720 mm soknak bizonyul az méretre tudja alakíttatni. Maradva a kormánynál a markolat elég gyenge pontja az egységnek. Sajnos nem rögzíthető kivitelű, így el is fordul szépen lassan, de a nagyobb gondom vele az, hogy számomra nem is volt kellemes fogású.

A hajtás elemeiről túl sokat felesleges lenne beszélni, ahogy az elején is írtam, amíg nem kopik össze a lánc egy kicsit a fogaskerekekkel, addig csak óvatosan lehet vele tekergőzni, azt követően pedig hozza a Shimano belépő szintjétől elvárhatót. Pontosan és határozottan mennek végbe a váltások, az első fogaskerekek kicsit lassabban kapják fel ugyan a láncot kisebbről nagyobbra pakolva, mint amit szerettem volna, de ezen a szinten ezek a rendszerek ennyit tudnak. Ezt el kell fogadni, vagy muszáj a ranglétrán feljebb keresgélni a vásárlás során. Maguk a váltók viszont rendben működnek, a váltókar kis erővel és szépen kapcsolható. A corph 7-el lehet igazán tempósan haladni, hiszen a nagy lánckerék 42-es fogszámmal bír hála a 3x7 sebességes rendszernek, így akár azok számára is ajánlható ez a bringa, akik egy sportosabb gépet keresnek akár túrázásra, akár nagyobb távok legyűrésére.

Három bitang nagy meglepést is okozott nekem ez az MTB kerékpár, mégpedig a teleszkóp, a fék és gumik terén. Tette ezt úgy, hogy a háromból az első kettő régi és sokat próbált ismerősöm már más bringákról. Menjünk akkor sorba ezeken az alkatrészeken.

A Sr Suntour XCE 28 típusú teleszkóp „régi” ismerősünk, hiszen majdnem minden gyártó használja a kínálatának elején, legutóbb egy Trek Marlin 4-es tesztelésén botlottunk bele és mivel ott nem volt túl magával ragadó a teljesítménye, így némi előítélettel figyeltem, hogy itt miképp fog viselkedni. És jött a pofára esés! Nem tudom, hogy a Sr Suntour módosított-e ezen a modellen valamit az utóbbi időben, de azt kell mondanom, hogy hibátlanul végezte a dolgát. Szépen indult meg a csillapítás, nem volt kellemetlen visszarugózás, akadály előtt kiemelve az első kereket nem csattanva ugrott ki az alapállásba, és ami végképp megdöbbentett a fék használata közben sem kezdett el nyekleni, csavarodni. A már említett Trek Marlin 4-es esetében a fék (igaz az mechanikus tárcsafék, így nem is adagolható ennyire finoman) folyamatosan rángatta a teleszkópot, amivel az-az érzése támadt az embernek, hogy mindjárt szétesik. Az állíthatóság mindkét száron lehetséges, így a talajviszonyokhoz lehet igazítani a csillapítást. A 100 mm-es rugóút mindenre elég, amire egy ilyen jellegű kerékpárt szánnak. Szóval piros pont a telónak!

A másik meglepetést a Shimano MT 200-as hidraulikus fékei okozták. Az utóbbi időben akárhányszor járt nálam ilyen fékekkel kerékpár, valahogy sosem nyűgözött le. Gyakran üvöltöttek használat közben (bekopás után is), persze tudom legalább csengőt nem kellett külön használni, ha kóválygott előttem néhány gyalogos, elég volt csak egy pillanatra behúzni a fékkart és máris szaladt mindenki az útból. Na de mégis, azért ez így nem normális. A fékerő sem volt soha elég meggyőző, a japán gyártótól valahogy többet várna az ember. Na de most! Abban biztos vagyok, hogy a Cyclision Corph 7-en működő Shimano fékekben nem a korábban használt fékbetétek teljesítenek szolgálatot, hanem valami új. A fékek ugyanis az első perctől kezdve csodálatosan, néma csendben működtek, kiváló adagolhatóság és meggyőző fékerő mellett. Az elöl hátul egyaránt 160 mm-es átmérőjű féktárcsákat egy percig nem éreztem kevésnek. Drága Shimano! Így kellett volna ezt már régen is csinálni! 

A harmadik nagyon kellemes meglepetést a számomra ismeretlen és erősen kínai hangzású külső gumik okozták. Azt el kell ismerni, hogy a 29x2.20-es Phantom Dry néven futó köpenyek optikailag igen meggyőzőek és valóban dögössé teszik az összképet, mégis nagy előítéletekkel néztem rájuk. Kár volt. Ezek a gumik rohadt jól viselkedtek mindenhol. Mentem velük aszfalton, erdei turista ösvényeken és murván egyaránt. Mindegyik felületen nagyon csendesen suhantak, tapadásukat csak a jóval nevesebb gyártók termékeihez tudom mérni a gördülési ellenállásuk pedig minimális. A gumiknál és a gördülésnél járva meg kell említeni, hogy a Cyclision sok más kerékpárgyártóval szemben nem spórolt a kerékagyakon sem. Azokat is a Shimano szállítja nekik és persze ez is közrejátszik a szép gurulási képességekben.

Nagy megnyugvással és tele meglepetéssel fejeztem be a Corph 7-es tesztelését. Nagyon meggyőző kis kerékpár néhány bagatell, könnyen és olcsón orvosolható hibával. Tudom, hogy nem kéne, de óhatatlanul is összehasonlítja az ember az üzletben található többi márka azonos árfekvésű típusával és bizony azt kell mondanom, hogy ennyiért nem találtam jobbat!

Összegzésül pedig jöjjön az, hogy kinek is tudnám ajánlani ezt a Cyclision Corph 7-es MTB kerékpárt. Ideális választás azok számára, akik fogékonyak a kifinomult alkatrészekre és a magas minőségű vázakra, szeretnek nagyokat bringázni szabadidő eltöltés céljából, de nem vágynak öreguras bringára. Szeretik, ha sportos a gép alattuk és ez ne csak a megjelenésére, hanem a viselkedésére is legyen igaz.

A végére jöjjön egy titkos tipp, mert bár nekem nagyon tetszett, de ha nem vagy nagyon érzékeny az árra és egy picivel több még belefér úgy, hogy tetszik ez a bringa, akkor a hajtás miatt szerintem sokkal jobban jársz egy Corph 6-os típussal!

 

2022.09.29. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

 

 

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak