Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

E-Bike Támogatás

2020.11.11.

Állami támogatás elektromos kerékpárra

Sokak szemében ragyogó tűz jelent meg a hír hallatán, hogy az elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához állami támogatás vehető igénybe. Az elsőre nagyon csábítónak tűnő lehetőséget boncolgatva elég hamar kiábrándul az ember ebből az egészből és ezt nem egyfajta elégedetlenség, vagy telhetetlenség mondatja velem, hanem a témát kifilézve a potenciális jelöltek arcára kiült csalódottság. A lehetőségre ugyanis nagyon sokan reagáltak pozitívan és jelentkeztek személyesen nálam az üzletben, hogy szeretnének egy elektromos rásegítésű kerékpárt vásárolni állami támogatás igénybe vételével. Úgy gondoltam, hogy összeszedem a lényegi dolgokat, hogy aztán mindenki könnyebben dönthessen ebben az ügyben.

Mit támogat az állam és mit nem?

Sokakban felmerül a kérdés, hogy miért nem a hagyományos kerékpárok vásárlását támogatja az állam, s miért az elektromost? Erre röviden a válasz annyi, hogy nem a már elkötelezett kerékpáros közösséget szeretnék ezúton támogatni, hanem új, további rétegeket bevonni a kerékpározásba, ezáltal a bringás tömegbázist bővíteni. Az elektromos rásegítésű kerékpárok viszont (azon kívül, hogy a már eddig kerékpározók számára is képesek újfajta élményt okozni) alkalmasak teljesen új célcsoportokat is megszólítani: az idősekét, a hegyvidéken élőkét és a leizzadástól/elfáradástól félőkét, vagyis összefoglalva, az eddig nem elkötelezett kerékpározókét. Ezen belül pedig kifejezetten az alsó-közép kategóriás kerékpárokra lehet majd pályázni, melyek teljes ára nem haladhatja meg a 900.000 forintot, a támogatás mértéke pedig maximum 150.000 forint lesz.

Amit tudunk:

A pályázatban magánszemélyek vehetnek részt (cégek nem).

Maximum a jármű értékének 50%-ára lesz igényelhető a támogatás:

a pedálszenzoros modelleknél a támogatás értéke maximum 90 ezer forint lehet,

a nyomatékszenzoros ebike-ok esetén pedig maximum 150 ezer forint.

A támogatással beszerezhető elektromos bringák felső árkorlátja 900 ezer forint.

További műszaki-környezetvédelmi követelményeknek is meg kell felelni majd a kiválasztott kerékpárnak.

A korábbi (elektromos autó) pályázattal azonos módon, kizárólag elektronikus ügyintézéssel lehet majd pályázni.

Lássunk egy példát!

Superior EXR 6030

A 2021-es Superior EXR 6030 nyomatékszenzoros modelljét választva, pályázattal történő vásárlás esetén 829.000 forint helyett 679.000 forintért szerezhetjük be. A rendkívül megbízható, magas minőségű kerékpárra 2 év garanciát kapunk, de ennél sokkal tovább, hosszú évekig is használhatjuk (minimális karbantartási költséggel kalkulálva). Öt évre elosztva nagyjából egy bérlet árára csökken így a havi közlekedési költségünk.Ez persze egy optimista és lelkesítő példa ami igaz is, de valljuk be őszintén ez a 900 ezer forintos árhatár rohadtul bekorlátozza a lehetőségeket, hiszen ha valaki szétnéz a piacon akkor láthatja, hogy mindössze néhány maroknyi alapmodell fér bele ebbe a keretbe, vagyis nagy válogatás és igények kiteljesedése nem lehet.

Milyen típusú kerékpárra érdemes pályázni?

A trekking kerékpárokat jó szívvel ajánljuk, hiszen kényelmesek, strapabíróak, számos útfelületen könnyedén veszik az akadályokat, és nem szükséges naponta töltenünk az akkut sem, hiszen akár 100-120 km-es hatótávolsággal is kalkulálhatunk! És természetesen multifunkcionális kialakításuk miatt nem csupán munkába járáshoz, de akár túrázáshoz, könnyebb terep-kerékpározáshoz is használhatjuk őket. Érdemes a fenti példában említett bringán kívül is áttekinteni férfi kínálatunkat.  A női modellek meg itt találhatóak!

Milyen távra, milyen gyakran, mennyit gurulunk?

Az intézkedéssel egyértelműen a munkába járás és a mindennapi ügyintézés azok a tevékenységek, melyeket támogatni szeretné az állam. Az előzetes kutatásokból kiderült, 5-15 km-es távolságban gondolkoznak a magyarok a kerékpárral történő munkába járás esetén.
Érdemes azonban a kilométereket percekké konvertálni: 20 km/h átlagsebességnél ez napi kétszer 15-45, tehát 30-90 perc testmozgást is jelenthet, ami egészségfenntartó szempontból kiváló érték! Az alacsonyabb, egyenletes pulzuson történő kerékpározással megelőzhető/csökkenthető a szív- és érrendszeri betegségek valamint számos egyéb betegség (pl. cukorbetegség) kialakulása de akár javulás is elérhető a meglévő betegségek esetén a rendszeres testmozgás beiktatásával! 

Másodlagos célok

A szakemberek kiemelten fontosnak tartják, hogy mind a kerékpáros szakma képviselői, mind pedig a támogatással megvásárolt elektromos közlekedési eszközök tulajdonosai ne csak egyszerűen “használják” ebike-jaikat, de példát is mutassanak, ismertessék a legfontosabb tudnivalókat a pedelec bringákról és terjesszék az elektromobilitás pozitív hatásait. A hiteles tájékoztatás és személyes példamutatás a legjobb — akár családon, munkahelyen vagy baráti körben: mind a testmozgás népszerűsítésére, mind pedig a környezetvédelem és az ökológiai lábnyom csökkentésének módjára.

Forrás: Magyar Kerékpáros Klub Facebook oldala

Összességében örülök ennek az egésznek, hiszen mindenképp egy pozitív és elismerésre méltó kezdeményezésről van szó. Végre a kerékpározás is szépen lassan olyan figyelmet kap állami szinten is amilyen már régóta kijárt volna neki…

 

2020 november 11. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 

Közösségi oldalak