Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Elektromos Rásegítésű Kerékpárok

2024.10.05.

E-Bike 2024Vásárlói oldalról egyre gyakrabban találom szembe magam az elektromos rásegítésű kerékpárok témakörével ilyen, vagy olyan apropóból. A témakör iránt érdeklődők életkora igen széles skálán mozog, de nagyjából 30 év fölé tehető az, amikor elkezdődik a hülyeség feszegetése. A félreértések elkerülése véget szeretném tisztázni a legelején, hogy nem vagyok a technikai fejlődés utálója, de véleményem szerint mindennek megvan a maga helye és ideje. Talán ez a legfontosabb, amit el tudok mondani saját véleményként az elektromos rásegítésű kerékpárok kapcsán. Igenis van létjogosultsága egy E-bike-nak akkor, amikor az Alpokban (de akár valamelyik hazai hegységben) csoportos biciklizésre vagyunk hivatalosak úgy, hogy az erőviszonyok nem kiegyenlítettek. Ilyenkor a gyengébb tagoknak nagyon jól jön az elektromos rásegítés, aminek a segítségével lehetséges tartani a tempót a többiekkel. Az idősebb korcsoport számára ugyancsak nagy felüdülést jelenthet egy E-Bike használata, aminek köszönhetően ők is gond nélkül legyőzhetnek nagyobb távokat, vagy szintkülönbségeket.

Akkor meg mi bajom van ezekkel a bringákkal?

Valójában nem az E-Bike-ok zavarnak, hiszen mi is sokat értékesítünk ezekből a bringákból, hanem az, amit nap-mint nap látok térségünkben. Aki csak úgy tévedt oldalunkra, hogy nem ismeri üzletünk földrajzi helyzetét, azok számára had mondjam el, hogy helyileg Nyíregyházán vagyunk, ahol a legnagyobb szintkülönbséget a vasúti felüljáró jelenti. Szóval ezen a szép helyen a belváros sétáló utcájában délutánonként megjelennek a 40-es évei elején járó „kemény” bringások a több milliót érő elektromos rásegítésű kerékpárjaikkal, majd a kávézók teraszai mellé parkolva egész este iszogatnak. Ez nem szól másról, mint nemi szerv méregetésről. Ezek az emberek nem sporteszközként használják azokat a gépeket, melyeket még por sem igen ért. A legrosszabb, hogy ezek az emberek egyre többen vannak.

Ilyenkor azt érzem, hogy a világ, borzasztó rossz irányba tart. Ha így folytatjuk, hamarosan eljön az idő, amikor már egy lépést sem teszünk magunktól még a lakáson belül sem, mert majd valami elektromos szarság odavisz minket ahová szeretnénk. Ehhez jön még a mesterséges intelligencia elterjedése és nemcsak egészségtelen, lusta, sorvadt izomzatú emberek lakják majd ezt a bolygót, hanem ráadásként még gondolkodni nem képes irányítható hülyék is lesznek…

Bocsánat, kissé elkanyarodtam, de visszatérve az E-Bike témához, napjainkban már eljutottunk arra a szintre, hogy ereje teljében lévő emberek egyre csak lustulnak, már lassan nem tesznek meg semmit, amihez egy kis erőfeszítés is kell, pedig a sportcélú kerékpározásnak pont az a szépsége, hogy önerőből jusson fel a hegy tetejére, vagy győzzön le egy adott távot valaki. Óriási érzés és sikerélmény, amikor megoldod, még ha lassabban is, mint egy villanymotorral a segged alatt tennéd.

Az elektromos rásegítésű kerékpároknak igenis van helye a világban (ahogy a bejegyzés elején már taglaltam) és azzal is tisztában vagyok, hogy a piaci részesedésük évről-évre nagyobb lesz. Az iparágban egyes kerékpárgyártók már most nagyobb mennyiségben és jóval nagyobb kínálatban gyártanak E-Bike-ot, mint hagyományos bringát. Ilyenre még az általunk forgalmazott márkák között is van példa, hiszen a két német gyártónk akinek a trekking bringáit imádja a vásárlóközönségünk a Hercules és a Winora is ebbe a csoportba tartozik. Ez az egész erősen kezd hasonlítani az autóiparban jelenleg folyó eseményekre, ahol szintén egyre több gyártó jelenti be a teljes elektromos átállást, de ahogy ott is vannak meghatározó szereplők, akik nem hisznek benne minden kétséget kizáróan, úgy a kerékpárok világában is kezd valami hasonló felszínre törni. Most, amikor a gyártók folyamatosan a 2024-es modellévre fejlesztett újdonságaikkal bombáznak bennünket, nem lehetett nem észrevenni néhány olyan változást, ami erősen szembe megy az eddig megszokottakkal.

A Trek is ehhez a csoporthoz tartozik. Az amerikai óriás nyíltan vállalja véleményét a témával kapcsolatban. Ők nem hisznek abban, hogy az analóg kerékpárok helyét valaha is átvennék teljes mértékben az elektromos rásegítésűek. Ez pusztán egy új piaci terület, de a saját erejükből kerékpározni szerető emberek (akik hála az égnek nagyon sokan vannak világszerte) igényeit mindig szem előtt tartják és a jövőben is ki fogják elégíteni, ha másért nem is, azért mert ők még mindig sokkal többen vannak. Az új generációs elektromos rásegítésű kerékpárok fejlesztése közben is hűek maradtak a sportos gyökereikhez és nem újabb nehézkes E-Bike szériát dobtak össze, hanem egy sportcélra kiválóan alkalmas hobbi bringákat Így született a legújabb Marlin + sorozatuk, vagy a Fuel eXE, de ide tartozik az elektromos Dual Sport +2 és FX +2 is. Ezekbe a bringákba már nem került be indokolatlanul nagy akkumulátor és túl méretes motor a vázba. A kezelhetőség volt a fő cél a tervezés során és az, hogy szükség esetén legyen egy segítő erő. Ezzel a filozófiával ráadásul az árakat is alacsonyabb szinten tudták tartani. Nem rossz! Egy kicsit sikerült közelíteniük egymáshoz a hagyományos kerékpárok okozta felhasználói élményt az elektromosok pozitív tulajdonságaival.

Látva az emberek szokásainak átalakulást, amely egy nem túl jó világképet vetít előre, azért jó érzés tudni, hogy jelenleg az amerikai gyártó teljes kínálatának legnépszerűbb modellsorozata a hagyományos Marlin család és ez nem kizárólag a mi, hazai piacunkra értendő, hanem a Trek világviszonylatban is ezekből az MTB kerékpárokból gyártja és adja el a legtöbbet. A sikerük nem véletlen, hiszen ezek a bringák maradéktalanul kielégítik a hobbi kerékpárosok és kalandvágyók igényeit. Masszívak, tartósak, minőségben pedig a Trek-től megszokott magas minőséget képviselik. Mindezek mellett még egy olyan vázgeometriával rendelkeznek, amely a legtöbb kerékpáros számára ideális kényelmet nyújt. Az elektromos dili viszont olyan mértékű jelenlegi világunkban, hogy a Trek mérnökei jónak látták ennek a népszerű modellcsaládnak is megtervezni a villanymotorral megtámogatott verzióját. Mindent egybevéve úgy látom, azért még nincs minden elveszve...

 

2023.10.05. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak