Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Teszt Haibike HardNine 1.0 2018

 

Haibike HardNine 1.0 tesztElképzelhető, hogy egy kicsit megkésve érkezik ez a teszt - több okból is -, de bevallom nagyon kíváncsi voltam arra, hogy mit tud egy igazi belépőmodell a mai 29-es mtb kerékpárok világában, milyen érzés egy ilyen műszaki tartalmú bringát hajtani és hát ugye jobb későn, mint soha!

Az egyik ok amiért későinek tartom ezt a bejegyzést, nyilván az időzítés, hiszen a kerékpározás szezonja sokak számára az idei évben a végéhez közeledik a másik ok, pedig az, hogy az általam kipróbált modell ebben a felszereltségben a 2019-es modellévben már nem lesz elérhető, ahogy arról már beszámoltunk ebben a blog bejegyzésünkben a többi várható újítással együtt.

Mivel az én világom a terepkerékpározás, így viszonylag könnyebb dolgom volt, mint az előző teszteknél. Egy feladatom volt a kezdet során, mégpedig az, hogy átszellemüljek, hiszen egy ilyen bringát nem keményvonalas tekerésre vásárolnak az emberek, ugyanis nem arra való. Így a kerékpározásaim alkalmával igyekeztem olyan szemmel figyelni a kerékpárt, amilyen célra azt szánta a Haibike.

A külsőségekről nem érdemes sokat fecsegni, mivel ahogy azt szoktam mondani a tetszik-nem tetszik kérdés erősen szubjektív dolog de tény, hogy elég sokan utánafordultak a kis gépnek, persze a dögös matt fekete/fehér/kék festés és a megosztó vázgeometria mindenhol nagy feltűnést kelt. A Haibike ezt a vázformát az idei évben hozta be és tényleg olyan lett, hogy valaki vagy egyből beleszeret, vagy utálja. Nekem személy szerint kis vázméretben (S,M) tetszik a forma, nagyobb méretben (L,XL) viszont már nem jön be.

No, de milyen volt a nyergében? 

Elég könnyen megtaláltam az ideális üléspozíciót, nem kellett sokat vacakolni a nyeregmagasság és a nyereg helyzetének az állítgatásával. Az indulás előtt kicseréltem a gyári pedált a saját kerékpáromban is használt SPD-re, mert ahhoz vagyok szokva a gyárilag mellékelt műanyag pedál amúgy is a bringa leggyengébb pontja, aki rám hallgat, azonnal kidobja a pi..ba és már az üzletből úgy viszi ki ezt a kerót, hogy egy rendes pedált választ bele.

A Hardnine 1.0 a merevvázas Haibike kerékpárok belépő modellje és mint ilyen az ennek megfelelő alkatrészekből van összeállítva, de a megtett km-ek alatt nem éreztem semmit elspóroltnak rajta. Az erdei bringázások alkalmával az egyébként állítható feszességű Sr Suntour teleszkóp is szépen tette a dolgát, igaz mivel nincs benne visszaút csillapítás, így egy nagyobb kátyú előtt ha megemeltem a bringa elejét nagyot csattant, de ez minden ilyen rendszerű teleszkópra igaz. Korábban ezeknek a villáknak a tartósság volt a gyengéjük 2-3 év használat után már erősen lógtak, kotyogtak, de az üzletben azt tapasztalom, hogy a 2017 után gyártott kivitelek már sokkal jobbak.

A Tektro M280-as mechanikus tárcsafék régi ismerős amit én nagyon kedvelek. Szépen adagolható és nagyon jó a fékereje, bár néha igen hangos is tud lenni attól függően, hogy milyen a hőmérséklet, vagy milyen nagy porban használjuk, de ettől eltekintve egy szerethető, igénytelen darab (a szó jó értelmében). A 21 fokozatú Shimano Tourney váltókkal semmi bajom nem volt, pedig a vevők által rettegett markolat váltókar vezérli őket, de abból legalább nem a fokozatmentes csúfság, hanem az egy kattanás egy váltás féle pozícionált verzió. A váltások pontosak voltak, soha nem állt meg a szerkezet két fokozat között, de aki ezzel végképp nem bír együtt élni az jó ha tudja, hogy nevetséges kb 6 ezer forintos áron átépíthető kétkarosra a rendszer.

Az áttétellel sem volt gondom az elöl 3 hátul 7 fogaskerék ideális társ még akkor is, ha egy-egy komolyabb emelkedőt szeretnénk leküzdeni a kerékpárral és még az a félelmem sem igazolódott be, miszerint a végáttétel kevés lesz ha száguldozni támad kedvem, ugyanis a hátul 7-es rendszereknél a legkisebb fogaskerék nem 11, hanem 13 vagy 14 fogszámú. A Haibike Harnine 1.0 esetében 13-as, de higgyétek el a nagy keréknek és az elöl 42-es lánckeréknek köszönhetően, így is emberes feladat kihozni belőle a maximumot.

A 29"-os kerekek a gyári Haibike köpenyekkel amit valójában a Kenda gyárt nagyon szépen gurultak és még aszfalton sem váltak nagyon hangossá, vagy kényelmetlenné az apró mintázatnak köszönhetően.

Összességében a három együtt töltött nap után nagyon pozitív kép alakult ki bennem a Haibike belépőmodelljéről, amit tényleg nyugodt szívvel merek ezek után ajánlani azok számára, akik szeretik azt a mozgásformát amit a kerékpározás nyújt számukra. Vannak apró hiányosságai, de ezzel együtt is egy kiváló ár/érték arányú, nagyon jól összerakott kerékpárról van szó aminek a kidolgozási minősége hibátlan. Ehhez jön még a 2 év teljeskörű és 5 év vázgarancia amitől több tényleg nem kell egy hobbi felhasználónak.

Korlátozott számban ugyan, de még elérhető a típus, de ha netán lemaradsz róla akkor pedig itt lesz a 2019-es modell hidraulikus fékekkel...

 

 

2018 szeptember 26. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

 

 

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak