A szeptember hónapról az emberek többségének automatikusan az iskolakezdés ugrik be, mint leghangsúlyosabb dolog, pedig sok más érdekesség zajlik még a világban ezen időszak alatt. Szüret, betakarítás, ha a mezőgazdaság szemszögéből nézzük az ősz első hónapját, ha pedig az időjárás szempontjából kellene beszélni róla, akkor pedig az egyre rövidülő nappalok és csökkenő hőmérséklet az, ami elsőként eszünkbe jut róla. Az iskolakezdés első hónapjaiban időjárásunk jellemzően kellemes nyárvégi arcát szokta mutatni. Kivételes évek persze előfordulnak, de ha csak az utóbbi tíz év őszi időjárásából indulunk ki, akkor valószínűleg az idén is hasonlóra kell számítanunk. Ez persze nem baj, sőt rengeteg előnnyel is bír, de gondolom, ezzel mindenki tisztában van. A kellemes hőmérsékletű napok alatt rengeteg diák választja a tömegközlekedés helyett a kerékpárt a suliba jutáshoz és nem csak arra. A jó időt kihasználva ilyenkor, ha lehet, még többet bringáznak és nem csak a gyerekek, de még a felnőttek is. Legyen szó munkáról, vagy szabadidős kerékpározásról. Az aktualitása miatt most maradnék a suli kezdés vonalán.Folytatás itt >> about Iskolakezdés kerékpárral
Legutóbb számításba vettük a Trek 2025-ös modellévre szóló újdonságait, de persze még azt is csak a teljesség igénye nélkül tettük, mert elsődlegesen azokra a kategóriákra és modellekre fókuszáltunk, amelyek a vásárlóink számára a leginkább fontosnak tekinthetőek. Természetesen az amerikai kerékpárgyártó a felsoroltakon kívül is tartogat még meglepetéseket, melyekről folyamatosan szivárogtat információkat. Így most ezek mellett az eddig kimaradt és általunk forgalmazott márkák 2025-ös programjáról szeretnék szót ejteni. Kezdjük, vagy inkább folytassuk akkor az újdonságok sorát a Trek kínálatával.
Az országúti kerékpár palettáján történt legnagyobb dobás egyértelműen a már bemutatott 8-ik generációs Madone a jövő évet illetően, de ez nem jelenti azt, hogy semmi más nem történik. A legnagyobb darabszámban értékesített Domane széria annak ellenére hoz magával újat, hogy a jelenlegi 4-ik generáció az idei szezonban debütált. Ebből már sejthető, hogy a vázstruktúra változatlan marad, de megjelenésbeli és műszaki tartalmat érintő frissítések azért lesznek. A karbon kivitelek nyitódarabja a Domane SL 5 teljesen új 2x12 sebességes (az eddigi 2x11 helyett) váltórendszert és három vadonatúj színt kap.Folytatás itt >> about Érdekel a folytatás? 2025-ös modellév II. rész
A nyár ezen időszakában sokan az éves és jól megérdemelt szabadságukat töltik. A nagyobb kerékpárgyártók viszont ilyenkor szokták megszellőztetni a következő modellévre szánt újdonságaikat, vagy legalábbis azok egy részét. Mert vannak olyanok is, akik nem szeretik egyszerre ellőni az érdekességekkel teli hordójukat. Inkább csepegtetik az információkat, ezzel is fenntartva a folyamatos érdeklődést a rajongók irányába. Az időzítés persze nem véletlen. Európa legnagyobb és legrangosabb kerékpár kiállítása a EUROBIKE is ekkortájt kerül megrendezésre a gyártók pedig szeretik erre időzíteni a nagy bemutatókat. Nincs ezzel másképp az amerikai óriás sem, ezért most összegyűjtöttük a legfontosabb és legjelentősebb változtatásokat a Trek 2025-ös palettájáról.Folytatás itt >> about Amit már biztosan tudunk, Trek 2025
Még mindig nagyon sokan szúrják el, pedig egy kerékpár vásárlása során „csupán” két fontos szempontot kell figyelembe venni. Az egyik a számunkra megfelelő kategória kiválasztása a másik pedig, ha ezzel már biztosan megvagyunk, akkor az ideális vázméret meghatározása. Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy egy biciklit milyen területen szeretnénk használni. A kerékpározási szokásainkat figyelem előtt tartva, annak megfelelő bringát szabad csak megvásárolni, különben rengeteg problémánk lesz vele idő előtt és öröm helyett, csak bosszúságot és kellemetlenséget fog okozni. Egy vérbeli MTB bringát annak ellenére sem érdemes megvenni épített úton való használatra, hogy rettenetesen beleszeretett az ember a megjelenésébe. Nemcsak, hogy nem lesz kényelmes és haladni sem lehet majd dinamikusan vele, de egyéb problémák is előjönnek majd. Egy manapság gyakran előforduló jelenség kapcsán már foglalkoztunk ezzel a témával más megközelítésből. Akkor rávilágítottunk az anyagi vonzatára annak, ha valaki nem ésszerűen választ magának kétkerekűt. A technikai gondokat, amelyeket okozhat számunkra a nem megfelelő kategóriájú kerékpár használata, most nem írnám le újból, viszont ha eddig nem tetted, akkor olvasd el itt, mert jobb ezen a téren is képbe kerülni még vásárlás előtt.Folytatás itt >> about Kerékpárvásárlás előtt
Legyen szó szabadidős kerékpározásról, vagy sportcélú tekerésről, azt bátran kijelenthetjük, hogy bringázni jó móka, akár egyedül, akár társasággal teszi ezt az ember. Egy idő után a bringást, mivel emberből van elkerülhetetlenül hatalmába keríti egy érzés. Az unalom érzése. Mert éljen az ember bármilyen gyönyörű környéken, előbb-utóbb másra kezd vágyni. Nap-nap után ugyanazon az útvonalon tekerni mindig kiégéshez vezet. Szükség van új élményekre, új ingerekre. Az új dolgok felfedezésének sokszor van egy korlátja, mégpedig mi magunk, hiszen a nyeregben eltöltött idő vagy nem elegendő ahhoz, hogy új területeket járjunk be, vagy nem bírjuk fenékkel, szuflával, vagy egyikkel sem. Ilyenkor nem marad más a csillapíthatatlan kalandvágy kielégítésére, mint valamilyen formában eljuttatni szeretett kerékpárunkat a kiszemelt tájra, ahol aztán két keréken fedezhetjük fel annak minden szépségét.Folytatás itt >> about Kerékpárszállítás, de hogyan?
A nagyvárosokban kerékpározók viszonylag ritkán, vagy az is lehet, hogy egyáltalán nem találkoznak azzal a bosszantó jelenséggel, hogy a bringájuk furcsa, recsegő, nyöszögő, netán kattanó hangokat hallat magából minden egyes tekerés közben. Nem úgy a vidéken, vagy porosabb útszakaszokon közlekedők, pláne akik sportcélú biciklizéseket folytatnak erdei ösvényeken, turista utakon. Számukra elég gyakran előjövő probléma ez a „hangverseny”. Nem ritka, hogy egy viszonylag új és jó minőségű kerékpár is őrült koncertbe kezd, melyet abba nem akar hagyni, így minden egyes pedálfordulatnál szórakoztatja a nyeregben ülő bringást. Azonban jó tudni, hogy ezeknek a kellemetlen hangoknak nem feltétlenül műszaki probléma az okozója és nem biztos, hogy azonnal egy kerékpár szervizbe kell rohanni szeretett kerékpárunkkal.Folytatás itt >> about Recseg? Nem biztos, hogy nagy a baj!
A tavasz a kerékpáros világnak egy kicsit olyan, mint az edzőtermeknek az év első pár hete, amikor sok ember tesz újévi fogadalmat arra vonatkozóan, hogy életmódot váltva rendszeres látogatója lesz ezen intézményeknek. Aztán a szorgalom és a lelkesedés szépen lassan alábbhagy és az edzőtermek rendszeres látogatói száma visszatér a megszokott kerékvágásba. Így szezon elején nálunk is le szokott zajlani ehhez hasonló dolog, amikor a napsugarak már nem csak világítnak odafentről, hanem valódi kellemes hőmérsékletet biztosítanak, meghozva a vágyat sok emberben a kerékpározásra. Ilyenkor szokott megtörténni, hogy olyan emberek is kedvet kapnak a tekeréshez, akik legutóbb 10-15 éve ültek bringán. Ezzel persze nem lenne semmi baj, hiszen az élethelyzet bárkinél alakulhat oly módon, hogy le kell tenni a kerékpárt egy hosszabb időre még akkor is, ha történetesen szeret biciklizni valaki. A gond azzal szokott lenni, amikor ilyen esetben a pince, vagy a tároló mélyén, több mint egy évtizede punnyadó kétkerekűt kívánja emberünk ismét elővenni és azzal szabadidős tevékenységet folytatni. A történet pedig innen kezdőd igazán érdekessé válni!Folytatás itt >> about Ragaszkodj hozzá, ha megéri!
Meglehetősen gyakran találom szemben magam a vásárlók révén egy nagy dilemmával. Komolyan mondom, nekem meg sem fordulna a fejemben ehhez hasonló dolgon aggódni. Na, de miről is van szó tulajdonképpen? Ahogy az lenni szokott a történet több szintből tevődik össze. Az első szinten kialakul az emberben egy óriási vágy egy adott kerékpár, vagy nem egyszer egy kerékpár kategória irányába. Miután ez meg van a második szinten felméri a helyzetet, hogy a környezete mit szólna ahhoz, ha ő bevállalna egy ilyen, vagy olyan bringát magának. A harmadik szintre akkor jut el a kedves vásárló, amikor a visszajelzések elbizonytalanítják Ez a gerjesztett bizonytalanság adódhat abból az egyszerű dologból, hogy a kinézett és vágyott bringa színe nem jön be a vásárlás előtt álló ember környezetében élőknek, de nem egyszer ennél sokkal többről van szó!Folytatás itt >> about Illik, vagy nem illik? Ki mondja meg?
Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy a magyar közönség nem igazán fogékony az új dolgokra (le kell szögezni, hogy kivételek, ahogy minden területen, úgy itt is vannak). Az okát nem tudom megfejteni. Nem jöttem még a mai napig rá arra, hogy mi lapulhat a jelenség hátterében. Az újdonságoktól való félelem, bizalmatlanság, vagy pusztán annak a hitnek a hiánya ami, ahhoz kell, hogy meggyőzze őket arról, hogy az adott dolog lehetne még sokkal jobb is a jelenleginél. Persze kivételek azért mostanság is akadnak, hiszen nem egy olyan terület van a világon, ahol az emberiség szomjazza az újat. Majd megőrül azért, hogy az elsők között próbálhasson ki már a bemutató napján egy telefonkészüléket, vagy más tech kütyüt, de még akár a divat világát is említhetném, ahol a kifutón megpillantott darabok közül sokat már legszívesebben aznap megvásárolna sok ember magának.Folytatás itt >> about Újdonságra való fogékonyság
Mit ne mondjunk a Shimano jól felforgatta a kerékpárgyártók és persze a felhasználók életét az új hajtásrendszerének bevezetésével. No, persze az újítás az nem baj, sőt valljuk be őszintén már nagyon időszerű is volt. Nem véletlenül foglalkoztunk már itt oldalainkon mi is annyiszor a különböző hajtásrendszerek előnyeivel, vagy épp hátrányaival. Tényleg sok beszédtémára adtak okot a már kissé túlkoros és őszintén szólva- nem egy esetben túlhordott rendszerek. Na de miről is van szó konkrétan? Aki egy kicsit is követi a nagy kerékpárgyártók tevékenységét, vagy csak pusztán érdeklődik a kerékpárok meg persze azok technikája iránt az felfigyelhetett már az új váltótípusokra és az ezek okozta káoszra adott márkák szériáiban. Ezt a zavaros képet szeretném most tisztába tenni, hogy könnyebb legyen a jövőbe eligazodni a hajtásrendszerek között azok számára, akik épp kerékpárvásárlás előtt állnak. Üzletünk jelenlegi kínálatában a legnagyobb káosz a Trek MTB kerékpárok Marlin sorozatában érhető tetten, így azon keresztül futok neki a dolgok tisztázásnak. Valószínűleg sok más gyártó jár hasonló cipőben, de nálunk most ez a modellcsalád ordít leginkább magyarázatbeli segítségért.Folytatás itt >> about Shimano Linkglide rendszer