A napokban betért hozzám négy srác, akik közül kettő szeretne magának egy új kerékpárt vásárolni. A másik kettő már korábban megtette ezt. Az egyikük egy áruházban költött el nem kevés összeget egy saját márkás MTB kerékpárra, míg a másik egy szaküzletben vásárolt magának egy ismert és elismert kerékpárgyártó kínálatából egy az áruházinál elméletileg sokkal szerényebb műszaki tartalmú bringát. A téma innentől kezdve már adott volt, amiből aztán egy nagyon tartalmas és számomra kellemes, mások számára pedig lehet, hogy tanulságos beszélgetés alakult ki. Ezért úgy gondoltam megosztom az akkor elhangzottak legfontosabb részleteit és a levont következtetéseit. Mivel a két srác már nagyjából egy szezont legyűrt az említett bringákkal, így szereztek velük bőven tapasztalatokat, ezért is jöttek kísérőként a vásárlójelöltekkel, mintegy segítséget nyújtva számukra, hogy ne vesszenek el a kerékpár kínálat széles útvesztőjén.Folytatás itt >> about Mikor döntesz jól?
A Trek országúti kerékpárok felső házába tartozó típusok hagyományosan az SLR betűjelzéssel vannak ellátva. Ezek a bringák testesítik meg az abszolút csúcsot és mutatják meg évről-évre, hogy hol is tart a kerékpáripar abban a pillanatban. Ide koncentrálódik a fejlesztések java, mely a versenysportban szerzett tapasztalatok alapján kerül kidolgozásra. Érthető, hogy ez a rengeteg ráfordított idő, pénz és mérnöki óra nincs ingyen. Még úgy sem hogy a 2023-as árlista nemrégiben átdolgozásra került a Trek és a hazai képviselet jóvoltából. Ez a frissítés pedig igazán ütős lett, hiszen egy ilyen kaliberű bringa esetén ez több 100 ezer forintos tételt jelent. Na, nem attól ijedtek meg a Trek-nél, hogy nem tudják majd eladni a kerékpárokat, csupán arról van szó, hogy a tengeri szállítás költsége a COVID előtti időszakhoz kezd közelíteni és az EUR árfolyam szépen lassan megnyugodni látszik egy elfogadható szinten.Folytatás itt >> about Trek Domane, Émonda, Madone SLR helyzet
Az utóbbi időben többször vettük már elő ezt a témát, ugyanis a kerékpárok hajtásrendszerének változása komoly használhatósági problémákat tud okozni azon vásárlók számára, akik nincsenek tisztában az elmúlt néhány évben történt fejlesztésekkel, vagy csak könnyelműen állnak ezekhez hozzá. Akkor miért is feszegetem ismét ezt a kérdést? Nos, az ok igen egyszerű. Van egy nagyon fontos és igen érzékeny oldala ennek a történetnek, amiről korábban még nemigen esett szó, viszont semmiképp nem elhanyagolandó. Egy kerékpár vásárlása során legtöbbször a pénztárca és a kinézet alapján dönt a legtöbb ember. Teszi ezt akkor is, ha az adott szakkereskedő a kapott információ alapján egy teljesen más jellegű kerékpárt tartana jobb választásnak a vásárló számára.Folytatás itt >> about Bringaválasztás más megközelítésből
A trekking kategóriába tartozó kerékpárokat úgy gondolom, nem kell senkinek bemutatni. Ezek azok a klasszikus megjelenésű biciklik, amelyek mai napig úgy néznek, mint amilyennek a bringát anno megálmodták. Sárvédő, csomagtartó, fixen szerelt világítás elöl és hátul stb. Persze a kinézet az egy dolog, és ez ne tévesszen meg senkit, hiszen a trekking kerékpárok éppúgy hatalmas fejlődésen mentek át az elmúlt évtizedekben, mint a többi kategóriába tartozó bringa. Alumíniumváz, első kerékagyba integrált dinamó, teleszkóp és persze a sebességváltás lehetősége ma már mindegyik típus elengedhetetlen része. Ezek mellett még számtalan finomság fellelhető a mai trekking kerékpárok egyes modelljein, így az állítható kormányszár, rugós nyeregcső és persze váltóból is választható agyváltós szerkezet azok számára, akik idegenkednek a sokfokozatú „hagyományos” váltórendszerektől. Véleményem szerint ennek a kategóriának az egyértelmű királyai a németek. Talán nem véletlen, hiszen a hosszú távú kerékpártúrák egyik legnagyobb kultúrája is hozzájuk köthető. Ezekhez meg akárhogy is nézzük ezek a bringák a legideálisabbak. Kényelmük, robusztus felépítésük, minden igényt kielégítő felszereltségük, mind erre hivatott.Folytatás itt >> about Winora Trekking Kerékpárok 2023
Világviszonylatban jelentős, de hazánkban is erős növekedés mutatható ki az elektromos rásegítésű kerékpárok értékesítésében. Azzal együtt, hogy idehaza százalékosan még nem tűnik nagynak a piaci részesedésük a hagyományos kerékpárokkal szemben, mégis tisztán látszik az-az irány, amerre a világ felhasználói tartanak. Egyelőre a kerékpáripar sem számol azzal, hogy megszűnne az igény a klasszikus nem elektromos bringák iránt, de a tény az, hogy a gyártók fenemód ráfeküdtek az utóbbi időben az eBike fejlesztésre. Mint minden területen, így ezen a téren is óriási a verseny. Az elektromos egységek gyártói egymásra licitálva mutatják be egyre nagyobb teljesítményű rendszereiket, melyek szerves részét képezi az akkumulátor. Ezek kapacitása a legújabb generációk esetén már szinte mindegyik gyártónál túl van a 700kwh- n, ami igen jelentős hatótávot tesz lehetővé. Az utóbbi néhány év egyik legdominánsabb szereplője az elektromos rásegítés területén kétségtelenül a német BOSCH. Rengeteg kerékpármárka használja az általuk (folyamatosan) fejlesztett rendszert. A palettájuk lefed mindent, a városi használatra szánt technikától egészen a keményvonalas MTB felhasználásig. Most pedig megérkeztek a legújabb, felhasználóbarát fejlesztések is, melyeket érdemes átnézni.Folytatás itt >> about Bosch Smart System Rendszer 2023
Vészes gyorsasággal közeledik az év legszebb ünnepe a Karácsony, és ahogy azt szoktuk tenni minden évben, úgy most is próbálunk egy kis segítséget, vagy inkább ötletet adni erre az alkalomra az ajándékok kiválasztásával kapcsolatosan.
Kerékpárt ajándékozni Karácsonyra meglehetősen szép és nem utolsósorban igen nagy dolog. Az is biztos, hogy óriási hatást gyakorol az ajándékozott félre, legyen az felnőtt, vagy gyermek. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az utóbbi évek slágerei, ha ajándékról van szó, akkor nem feltétlenül a kerékpárüzletek kínálatából kerülnek ki, hanem sokkal inkább a műszaki cikk kereskedésekből. A technikai kütyük, amik nem mellesleg sokszor drágábbak még egy korrekt műszaki tartalmú kerékpárnál is, lassan alapértelmezett ajándéknak tekinthetőek a Karácsonyfa alatt. Na de mi van akkor, ha emberünk, akit szeretnénk megajándékozni, már rendelkezik egy szuper kerékpárral, vagy nem szeretnék ekkora összeget elkölteni egy meglepetésre.Folytatás itt >> about Mi kerüljön a Karácsonyfa alá?
A tél közeledése sokakat kényszerít arra, hogy letegye szeretett kerékpárját és áttérjen valamilyen zárt térben végezhető testmozgásra. A bringások érthető módon nem szeretnének lemondani a tekerés adta örömökről, így közülük egyre többen választják az edzőgörgőt, mint alternatív megoldást erre a célra, hiszen így a saját kerékpárjuktól sem kell hónapokra búcsút venniük. Korábban már többször említettük, de a kezdő görgő használók számára talán jobb, ha most is megjegyezzük, hogy mielőtt befogná az adott biciklit a trénerbe (hagyományos mágnesfékes edzőgörgők esetén) tájékozódjon megfelelően, ugyanis vannak kerékpárok, melyeket nem javasol gyártója ilyen célú felhasználásra, és ha esetlegesen egy vázsérülés a görgő használatára vezethető vissza, úgy a garancia sem lesz érvényesíthető. A karbon vázas kerékpárok használói pedig jobb, ha elfelejtik az egyszerű mágnesfékes rendszereket, helyette szabadgörgőt, vagy Direct Drive trénert kell használniuk és akkor biztosan nem esik baja a bringának. Az edzőgörgők széles skálája és könnyű elérhetősége az elmúlt időkben éppúgy a COVID-19 martalékává vált, ahogy az egész kerékpár ipar. A jó hír az, hogy a kerékpárok terén, úgy az edzőgörgők háza táján is kezd pozitív irányban alakulni a dolog. Nézzük akkor az általunk is forgalmazott két legismertebb márkát!Folytatás itt >> about Edzőgörgő körkép
Megérkezett az első néhány darab kerékpár a 2023-as év kínálatából üzletünkbe és ezen apropóból gondoltam úgy, hogy lenne miről beszélni akkor, amikor a jövő év és az azzal kapcsolatos bringák terítékre kerülnek. A kerékpárok világa az elmúlt években igencsak bővelkedett meglepetésekben, hála a COVID által előidézett baromságoknak, meg az általa okozott károknak. Akárhogy is, de ezek gyakorlatilag mindenre kihatottak a gyártástól egészen a szállításig. Most meg itt van nekünk az a sok szarság, amit sajnos a szomszédunkban zajló háború következtében kénytelenek vagyunk elszenvedni. Mintha nem lenne épp elég dráma az a tény, hogy napjaink Európájában háború van, ami nagyon komoly veszteségeket és fájdalmakat okoz, de ebbe mélyebben nem szeretnék belemenni, hisz ez nem az én asztalom még akkor sem, ha véleményem van a dologról, gondolom úgy, ahogy másoknak is. Nézzük inkább a bringás helyzetet!Folytatás itt >> about Hová tartunk, avagy a 2023-as modellévről másképpen
Az idei szezon elején már sejteni lehetett, hogy ez az év nem lesz könnyű se a kerékpár vásárlók, se a kerékpár szaküzletek számára. Erről már többször ejtettünk szót az oldalunkon korábban. A probléma meglehetősen összetett. Az elmúlt COVID –os időszaknak köszönhetően több fronton berogyott az alkatrészek gyártása, így az egyidejűleg megnövekedett vásárlói igényeket képtelenek voltak kielégíteni. Ez mostanra odáig fajult, hogy nem mindenhez lehet hozzájutni, olyan egyszerűen, mint néhány évvel ezelőtt, vagy ha igen, akkor sok esetben hónapokat kell várni rá. Ehhez csapódtak még a világban jelenleg is zajló események, aminek következtében, minden egyre drágább lett.Folytatás itt >> about Ne számolgasd sokáig!
Mivel a kerékpárok világában az aktuális modellév fordulója mindig őszre esik, így a nagy kerékpárgyártók az újdonságaikat már a nyár közepén elkezdik megszellőztetni, felkeltve ezzel a közönség érdeklődését. Ez az idén sem történik másképp, így szépen kezd kirajzolódni az általunk forgalmazott márkák 2023-as évre tervezett kínálata. Ahogy az lenni szokott lesz köztük olyan, ami jelentős változáson esik át és lesz olyan is, amely változtatás nélkül vág neki az új szezonnak. Érdemes lesz tehát figyelni a következő időszakban a honlapunkat azoknak, aki kíváncsiak valamely újdonságra, hiszen folyamatosan frissítjük a tartalmat, hogy első kézből adjunk információt a látogatók számára az újdonságokról.Folytatás itt >> about Újdonságok a 2023-as modellévből