Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Kerékpárutak fejlesztése hazánkban

2021.04.16.

Kerékpárutak fejlesztése Az utóbbi időben elég szépen alakulnak a hazai kerékpárút fejlesztések. Azt nem mondom, hogy nincs is már min fejleszteni, így utánanéztünk egy kicsit a dolgoknak és megpróbáltuk kideríteni, hogy mire is számíthatunk a következő időszakban ezen a téren. Annyi már biztos, hogy ha tervezett ütemet tartják a kivitelezők akkor azt hiszem hamarosan minden kerékpáros maximális elégedettséggel tekerheti szeretett bringáját akár az egész  országon át és azért ez már nem semmi! Na de nézzük a tényeket! Tavaly összesen 58 km kerékpárutat adtak át, amelyből 19,4 km teljesen új szakasz. Országszerte több mint 69,5 km-en folyik jelenleg is az építés és mintegy 668 kilométernyi bicikliút fejlesztésének előkészítése zajlik a háttérben. 110,9 km-en már idén megkezdődnek a kivitelezési munkák.

 

Kelet-Magyarország

A leglátványosabb projekt közel nettó 3,3 milliárd forintból valósult meg Tiszafüred és Poroszló között. A tavaly júniusban elkészült új szakasznak köszönhetően biztonságosan a közúti forgalomtól elzárva lehet körbetekerni a Tisza-tavat. Szintén tavaly nyáron vehették birtokba a kerékpárosok a Debrecen és Nagyvárad közötti kerékpárút egy jelentős szakaszát. A 8,3 km-es, Tépe és Berettyóújfalu között kiépített kerékpárúton korszerű körülmények között kerékpározhatnak a turisták és a környéken élők. A 48-as út Debrecen-Nyírábrány közötti szakasz 11,5 tonnás burkolatmegerősítésével párhuzamosan a főúthoz kerékpárúton kapcsolódva kötik össze Vámospércset és Nyírábrányt, illetve a határt 3,7 kilométernyi gyalogos és kerékpárúttal, így a közlekedés ebben a térségben is biztonságosabb lesz majd.

 

Tokaj

Az Erzsébet királyné hidat több ütemben újítják fel és szélesítik ki, ennek egy része már elkészült 2020 decemberére. A következő Rakamaz oldali ütem várhatóan április közepéig elkészül. A beruházás során biztonságos, közvetlen kerékpáros kapcsolat jön létre az év végére a Nyíregyháza-Tokaj között megépült kerékpárút és a kivitelezés előtt álló tokaji Kopasz-hegy körüli kerékpárút között, a kerékpárút Tiszán való átvezetésével. a II. negyedévben elindul Tokaj-Hegyalján a Tokaj-kör kerékpáros útvonal megvalósítása, melynek elkészültével a Nyíregyháza-Tokaj közötti kerékpárút kiegészül Tokaj-Bodrogkeresztúr-Tarcal-Tokaj útvonallal, így mintegy 52 km hosszúságú összefüggő kerékpárút jön létre.

 

Budapest-Balaton

Befejeződtek a munkálatok a fővárost és a Balatont összekötő kerékpáros útvonal, Budapest-Etyek közötti szakaszának Budaörs, Törökbálint és Biatorbágy településeket érintő részein, ahol a beavatkozások jellegéből fakadóan nem volt szükség építési engedélyekre. A beruházás keretében 6,7 km-en helyreállították az aszfaltburkolatot, padkák készültek, szintbe helyezték az aknafedeleket, felfestették a burkolati jeleket, továbbá KRESZ-, kiegészítő és információs táblákat helyeztek el. A Budapest-Balaton kerékpárút Budapest-Biatorbágy közötti 9,6, illetve a Biatorbágy-Etyek közötti 4,4 km-es szakaszon tavaly tavasszal megkezdődött a kiviteli tervek elkészítése és a már elkészült tervek alapján a kivitelezési munkálatok is elindultak, a nem engedélyköteles szakaszok egy rész el is készült. Az Etyek-Tordas és a 710-es út Balatonakarattya közötti szakaszon megkezdődtek a kivitelezési munkák.

 

Balatoni Bringakör

Sokakat ez a szakasz izgat a legjobban, hiszen a bringások körében szinte alap dolog, hogy a Balatont körbe kell kerékpározni. Ősz végére lezárult a Balatoni Bringakör fejlesztésének egy újabb szakasza. Ezúttal a Balatonboglár és Balatonmáriafürdő  között összesen 22,7 Zamárdi és Balatonlelle között pedig 3,7 km hosszú, lakóutcákat érintő szakasz újult meg. A fejlesztéssel leromlott burkolatminőségű utcák újultak meg, felfestették a tájékozódást segítő burkolati jeleket és kihelyezték az útbaigazító táblákat, valamint elsőbbséget szabályzó és vészhelyzetre figyelmezető táblákat, burkolatjeleket, illetve az autósok sebességét csökkentő forgalomlassító küszöböket. Idén nyárig a Balatonlelle és Balatonakarattya közötti teljes szakaszon befejeződnek a Bringakör munkálatai. A szakaszon belül még folyamatban lévő legjelentősebb munkavégzéssel érintett helyszínek között Balatonlelle és Balatonszárszó érdemel említést. Itt utak kiszélesítése, és a meglévő szakaszok mentén gyalog és kerékpárút , illetve Siófokon a Baross híd átépítése veszi kezdetét. Tavasszal megkezdődhet az építési engedélyköteles szakaszok kivitelezése a Tihany és Örvényes közötti kb. 3,3 km hosszú szakaszon, valamint Balatonkenese és Balatonfűzfő között 4,2 km-en. Az építési engedéllyel nem érintett szakaszok kivitelezése is folytatódik, immár a Balaton északi partján Balatonkenesétől Gyenesdiásig tartó, lakóutcákon vezetett szakaszokon újítják fel a meglévő burkolatot és a forgalomtechnikai elemeket.

 

EuroVelo 6

A Duna jobb partján az EuroVelo 6-os nemzetközi kerékpárút-hálózat részeként megépült a Budapest és Szentendre közötti 5,61 km hosszú kerékpárút is, a kerékpárút-hálózathoz kapcsolódó Győrzámoly-Győr-Gönyű szakaszon a győri Mártírok úti 1,02 km hosszú 2x1 sávos kerékpárútszakaszt pedig az év végén vehették birtokba a biciklisek. A kerékpárút-építés mellett támfalépítés és az önkormányzati közút között szakaszosan szalagkorlát építés, illetve a közvilágítás átépítése is része volt a projektnek. 2020 márciusában láttak hozzá az EuroVelo 6-os kerékpárút Budapest és Dunakeszi közötti 5,36 km-es szakasz építéséhez. Dunakeszin az elmúlt években színvonalas kerékpárút hálózat épült ki, az új szakasz jövő tavaszi megépülésével a Pest megyei település bekerül a nemzetközi kerékpáros vérkeringésbe. A kerékpárútnak azonban nem kizárólag turisztikai szerepe lesz, mivel sokak számára a munkába járást is megkönnyíti majd. A kerékpározók az új szakaszt idén májustól használhatják majd. A Rajka és Budapest közötti szakasz fejlesztésének következő lépésében kiépítik Komárom-Esztergom megyében a 7,5 km-es Dunaalmási és a 13,9 km-es Gönyű-Komárom közötti szakaszokat.

A fejlesztésekből egyértelműen látszik a szándék, amivel hazánk szeretné végre a korábban behozhatatlannak hitt lemaradását behozni Nyugat-Európa fejlett kerékpárút-hálózatához képest.   

(Forrás:NFH)

2021.04.16. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 

Közösségi oldalak