Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Ne csak együnk, mozogjunk is

 

2018.12.21.

mozogjunk télen isA téli időszak mindig egy kicsit nehézkesebb a rendszeres mozgást végzők számára is, nemhogy azoknak akik ilyenkor, mondjuk egy szilveszteri fogadalom révén szeretnének belekezdeni valamilyen edzésbe. Ugye nem kell hosszasan ecsetelni, hogy miért?

Kint többnyire pocsék az időjárás, hideg van, vagy épp esik valami, ha meg nem akkor a szél fúj veszettül. Na ilyenkor sok ember csak a munkáját szeretné letudni, majd minél gyorsabban hazajutva bekuckózni a kis családjával, nem pedig még aktívan mozogni úgy egy órányit.

Higyjétek el tudom miről is van szó, hiszen én magam is rendszeresen végzek valamilyen sport tevékenységet, de be kell vallanom az utóbbi hetekben én is elengedtem magam egy kicsit, amin nekem nem szokott gondot okozni, hogy változtassak és most, hogy jön a "téli szünetem" itt a remek alkalom arra, hogy felvegyem újra a ritmust.

A legnagyobb bajom az, hogy alapjába véve én a szabadban végezhető mozgásfajtákat kedvelem a leginkább, amibe az említett időjárás veszettül bele tud szólni de csak azért, mert nem vagyok fanatikus sportoló, hiszen őket nemigen riasztja el semmi az edzéstől. Az sem mellékes, hogy kinek milyen sport jön be, hiszen a szabadban való kerékpározás ugyanazon a hőmérsékleten sokkal kellemetlenebb, mint a futás. No de mindegy is, hiszen mindenki el tudja dönteni, hogy számára mi a legkellemesebb mozgásforma.

Azonban, ha vágyódunk  a szabadtéri sportra akkor ne feledkezzünk meg a megfelelő öltözködésről és ez nem vicc! A vastag pulcsi sapka, sál ide nem megfelelő. Ma már nagy előnyben vagyunk, hiszen minden sportfajtához kaphatunk megfeleő technikai ruházatot, legyen szó bringázásról, futásról, sielésről, stb. Nem szabad félválról venni ezt, mert nagyon csúnya megfázás lesz abból, ha egy pamutpólóra húzott dzsekiben indulsz neki az erdő meghódításának.

A lényeg persze a mozgás és ha kint nem megy akkor sincs semmi gond, hiszen rengeteg lehetőség van a beltéri sportolásra. Nem feltétlenül kell felkeresni egy edző termet ehhez, ha nem akarsz, hiszen az otthonodban is megteheted ezt. Amennyiben hozzád a kerékpározás áll a legközelebb, akkor célszerű beszerezni egy jobb minőségű edzőgörgőt, vagy esetleg spinnert, bár ez utóbbit sokkal nehezebb eltünteni a sportolás végeztével...

A tekerésre kevésbé vágyók számára is számtalan lehetőség nyílik az otthon végezhető sportok közül, hiszen szabadon választhatnak a súlyzós edzés, a jóga, vagy akár a pilates közül és ez még csak egy pár említésre méltó abból a számtalan sportból amellyel hozzá járulhatunk testünk és lelkünk regenerálásához úgy, hogy mégcsak nagy beruházást sem igényelt az egész. Elég csak a YouTube-on rákeresni a kiszemelt sportág valamelyikére (alulra beszúrtam egyet kedvcsinálónak) és máris ezerszám találunk komplett edzésprogramokat a kezdőtől a haladón át a profi szintig, így már saját óraadónk is lesz. ez azért jó, mert könyebb követni valakit aki mutatja a feladatokat, mint saját magunknak összeállítani azokat és így még a változatossággalsem lesz baj.

Igen tudom, hogy ezek a gondolatok egy kicsit elcsépeltnek, vagy lerágottnak tűnnek, de mégis ha magamból indulok ki (legalább is az utóbbi 2-3 hétből) akkor tényleg nem árt néha tudatosítani magunkban ezeket, mert a végén azon kapjuk magunkat, hogy rossz lett a közérzetünk, az ellenállóképességünk, rosszabbul alszunk aztán meg elhízunk...

Tehát legyen bármilyen sűrű is a tél (Karácsony, Szilveszter, Báli szezon stb.), szakítsunk mindig egy kis időt magunkra, ha máshogy nem akkor legalább menjünk el családdal, barátokkal egy nagy és hosszú sétára munka után, miközben óriásit lehet beszélgetni egymással, mert nincs TV, Mobil se számítógép!

 

 

Kellemes aktív téli napokat kívánok!

2018.12.21. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba 

 

Instagram

Közösségi oldalak