Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Garanciális, Ne nyúlj hozzá!

2020.02.05.

Garanciális javításAz ember megvásárol egy új kerékpárt és feltehetően örül neki, hiszen ez egy olyan dolog ami nem történik meg minden nap, sőt a hazai átlagot nézve igen ritka eseményről beszélhetünk, hiszen az emberek többsége 5-10 évente újít be egy biciklit magának. Ebben a statisztikában persze a gyermekek nem szerepelnek, hiszen ők ahogy a ruhát, úgy a kerékpárt is kinövik 2-3 évente, mindaddig amíg el nem érik a felnőtt testmagasságot, ezért rá vannak kényszerítve a bicikli cseréjére.

Tehát nem mindennapos eset ez, pedig egy jobb mobiltelefon áráért már egy jobb bicikli is vásárolható és azt átlagosan két évente cseréli az emberek többsége, no de nem is ez most a lényeg.

Egy mai kerékpár (típustól függően) elég sok mechanikus alkatrészből áll össze és mint ilyen előfordulhat, hogy valami nem működik megfelelően, vagy egyszerűen elromlik, de a nagy gyártási számokból adódóan még a legjobb minőségbiztosítás mellett is előfordul néha 1-1 hibás alkatrész bekerülése a rendszerbe.

Ilyenkor sem jön el ám a világvége, hiszen egy új terméket vásároltunk és mint ilyen jár hozzá egy korrekt garanciális háttér. Most a minőségi márkákról és azok forgalmazóiról beszélünk, nem pedig az egyéb termékekről.

Tehát amikor valami rendelleneset észlelünk a garanciával rendelkező kerékpárunkon akkor fel kell keresni a kerékpár üzletet ahol vásároltuk a biciklit, vagy ha ez valamilyen oknál fogva körülményes lenne pl .költözés miatt olyan messzire kerültünk az üzlettől, hogy nem kivitelezhető annak felkeresése akkor az adott városban található márkakereskedést, ugyanis minden szerződött partnernek kötelessége intézkedni probléma esetén még akkor is, ha azt a biciklit nem nála vásárolták.

Gondolom sokan nem is értik, hogy ezt az egészet mi a francnak írtam le, hiszen magától értetődő dologról van szó, hát nem!

Egyre gyakrabban találkozok olyan „szakértőkkel” akik sz@rnak az egész hivatalos menetre mondván, hogy ők maguk értenek hozzá, minek vigyék el szervizbe a kerékpárt aztán kiderül, hogy valamiért mégiscsak szükség van a garanciális háttérre és kezdődik a kellemetlen rész.

Egy mások által szétszedett alkatrész nyomán marha nehéz ám megmondani, hogy mi volt előbb a tyúk, vagy a tojás? Másképp fogalmazva az alkatrész azért nem működik jól, mert valaki úgy nyúlt hozzá ahogy nem kellett volna, vagy tényleg eleve rossz volt. Addig is kellemetlen a dolog amíg egy alkatrészről van szó, de van olyan eset amikor egy egész vázat érint a probléma, nos arról aztán ezek után ember legyen a talpán aki kideríti, hogy a gyár hibázott, vagy a felhasználó. Ilyenkor pedig már csak a hazai képviselet hozzáállásán múlik, hogy hogyan rendezi a dolgot. A használati útmutatóban ugyanis fehéren-feketén le van írva, hogy garanciális probléma esetén az adott szervizhez kell fordulni, minden más esetben a termék elveszíti a garanciáját, tehát ha a forgalmazó nincs jó kedvében akkor erre hivatkozva simán elutasíthatja ilyen esetekben a garanciális cserét, vagy javítást. 

Arról nem is beszélve, hogy a hazai képviselet és a vásárló között minden esetben az üzlet jelenti a kapcsolódási pontot, tehát ilyen esetekben nekünk válik marha kellemetlenné az egész szituáció, nekünk kell a vevő szemébe nézni, mi felelünk az adott márka és saját magunk jó híréért. Persze megtehetnénk, hogy nem fedjük fel a teljes igazságot az importőrnek. De miért is tennénk? Miért hazudjunk más hülyesége miatt egy olyan partnernek akivel évek óta kölcsönös a bizalom a munka csapatmunka a hozzáállás pedig több, mint korrekt, egy olyan ember kedvéért aki az alapvető játékszabályokat sem képes betartani?

Hát nem tudom…

Arra kérek hát mindenkit aki új kerékpárt vásárol és valamivel nem elégedett, vagy nem biztos abban, hogy jól működik-e, akkor ne nyúljon hozzá, hanem forduljon vele a garanciális szervizhez. Egy mobiltelefonnak, vagy egy autónak sem esik neki az ember, akkor egy bringának miért?

 

2020.02.05. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

Instagram

Közösségi oldalak