Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Trek Checkpoint AL3 teszt

Trek Checkpoint AL3 tesztVárakozásokkal telve pattantam a legújabb Trek Checkpoint AL3-as gravel kerékpár nyergébe. A felfokozott érdeklődésem annak volt köszönhető, hogy a sorozat egyik sikerdarabjának számító belépő modellből igen sok talált gazdára az elmúlt és az idei évben egyaránt és így nagyon sok vevői visszajelzést kaptam a típusról. Ezek a visszajelzések, pedig bővelkedtek a dicséretekben olyannyira, hogy teljesen kíváncsivá tettek. Mitől olyan jó ez a Trek Checkpoint és miben más, mint egy „sima” országúti kerékpár, mert az ára az nagyon más ugye, mint pl. egy Trek Domane AL3-as biciklinek ami a száraz műszaki tartalmát nézve nagyon közel áll hozzá.

Az elmélet ugye az megvan a gravel kerékpárok robusztusabb felépítésűek, mint az országúti rokonaik, minek köszönhetően ha el kell hagyni a járt utat egy járatlanért cserébe akkor sem fogják felmondani a szolgálatot. Igazi túrakerékpárok, melyekben meg van a lehetőség a száguldozásra is, ha kell. Kalandra születtek, ha lehet ily módon beskatulyázni egy biciklit.

Minden bicikli bemutatásánál leírom, hogy a szépség erősen szubjektív dolog és mivel nem vagyunk egyformák (ami tök jó) ezért nem is tetszhet egy azon dolog mindenkinek egyformán, úgyhogy ez most az én véleményem: a Trek Checkpoint AL 3-as ebben a fehér színben ezekkel a retro stílusú arany/fekete csíkokkal egy nagyon szép kerékpár, iszonyatosan jól eltalált a design, a részletek a legmagasabb igényeket is kielégítően vannak kidolgozva, a bowdenvezetés, mindenhol rejtve, még az első villában is. Szerintem tényleg csak az köt bele aki egy kicsit epés, vagy aki rohadtul utálja a Trek márkát.

A korábban szerzett országúti kerékpáros élményeimhez viszonyítva elég volt néhány pár kilométert megtenni a Trek Checkpoint AL3-al ahhoz, hogy átérezzem a különbséget a gravel és az országúti kerékpárok között. Megmondom őszintén, hogy a legnagyobb tapasztalat amire szert tettem a tesztelés során (ezért most nagyon sokan fel fognak hördülni és le is hülyéznek majd, de vállalom, mert nekem tényleg ez a véleményem), hogy a gravel élmény nem függ annyira a hajtás/váltás rendszertől. Egy országúti kerékpár esetében nagyon nagy különbségek tapasztalhatóak egy finomabb 105-ös szettel szerelt kivitel és egy Sora rendszerrel ellátott kerékpár között. Nyílván ott a gyorsaság a kifinomultság mindennél előbbre való, nem úgy a gravel kerékpároknál! Igen, volt lehetőségem hosszabban próbára tenni egy magasabb szinten álló Trek Checkpoint ALR 5-öst és az ott tapasztaltak tudatában mondom az előbbieket.

Természetesen finomabban működik a drágább technika, de ahogy mondtam a gravel kerékpár nem a versenyről, nem a másodpercekről szól és éppen emiatt nem is szembetűnő az, hogy a Checkpoint AL 3-as egy „egyszerű Shimano Sora szettel volt felvértezve. Gyönyörűen teszi a dolgát még az épített út elhagyásakor is. Pontosan és elég gyorsan mennek végbe a váltások. Kifejezetten élvezetes volt a 29-es mtb kerékpár után egy ilyen könnyed, robbanékony és fenemód jól kezelhető biciklivel hasítani az erdőn át, probléma csak akkor adódott amikor nagyon finom, homokos talajra tévedtünk, na ott aztán emberes meló volt megtartani a 700x32-es kerekeket, melyek úgy fúrták a mélybe magukat, mint egy jól megtermett vakond.

A Trek Checkpoint AL3-as fékrendszere egyedüliként a márka gravel sorozatában még mechanikus rendszerű, tehát a tárcsát a fékpofák bowden segítségével szorítják össze. Az mtb kerékpároknál mára szinte teljesen kihalt ez a megoldás és nagyon sokan gagyinak tartják, pedig egy jó minőségű mechanikus fék teljesítménye semmivel sem marad el egy középkategóriás hidraulikus rendszerétől. Az érzés persze nyersebb és a működtetéséhez nagyobb kézerő szükséges, de cserébe fillérekből felújítható, szerviz költsége jelentéktelen és nem kell olajcserékkel bajlódni.

 

Trek Checkpoint AL3 Teszt Trek checkpoint Al3 teszt

 

A Checkpoint AL3-as fékét a Tektro szállítja és mivel nem vadiúj bringát kaptam tesztre, így már egy összekopott rendszerrel volt dolgom ez azért jó, mert ugye az új tárcsafékek minden esetben nagyon hitványul működnek addig, amíg össze nem érik az új betét a tárcsával, ezért sokszor nem lehet valós képet kialakítani egy-egy fékről az elején.  A belépő gravel fékéről, viszont csak jókat tudok mondani, nagyon tetszett az adagolhatósága és a fékereje is meggyőző volt minden körülmények között, bár sajnos keményebb domborzati viszonyok mellett nem volt lehetőségem vallatni, de el tudom hinni neki, hogy sem vall szégyent. Hangja viszont többször volt, főleg a porosabb szakaszokon.

A karbon villa és a jól bandázsolt kormány igazán jó komfortérzetet nyújtanak. A Bontrager Arvada Comp nyeregnél viszont volt már jobbal dolgom. Szerintem a korábbi Montrose, vagy az Aeolus jobb lenne egy ilyen szintű kerékpárhoz, hiszen a gyakran rázós utakra tévedő gravel-es valószínűleg szeretne épp prosztatával célt érni.

Az átütőtengelyes kialakításnak is köszönhetően a váz roppant merev, a geometria jól eltalált, számomra sokkal kényelmesebb volt, mint a „komfortra” tervezett országúti sorozat a Domane. Annyira össze van rakva az egész kerékpár, hogy elhiszed a nyergében ülve: ez örökké fog tartani, bármilyen akadály is gördüljön az útjába. Nagyon fordulékony és a szűkösebb helyeken is könnyen kezelhető, manőverezhető a kis gravel.

Összegzésképpen arra jutottam, hogy igazán jó dolog ez a gravel bike, legalábbis engem aki leginkább mtb kerékpáron szeret ülni bevallom megérintett, nem is kicsit. Számomra pedig a teszt legnagyobb tanulság az volt, hogy a gravel élmény nem függ oly mértékben a váltórendszer típusától, mint ahogy egy országúti élmény. A feeling ugyanúgy átjön egy Sora szettel, mint egy 105-össel.  

 

 

2020 június 13. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 

Közösségi oldalak