Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Trek Dual Sport 2 Teszt

Trek Dual Sport 2 tesztTavalyi évben volt szerencsém több cross kerékpárt is tesztelni, melyek között szerepelt a Trek Dual Sport 3-as is. A bicikli nagyon elnyerte a tetszésemet, mert tényleg minden szempontból meggyőző volt. Arra amire szánja a gyártó, vagyis amiről az egész kategória szól valójában azaz vegyes felhasználásra. Tehát ha szeretsz sportszerűen kerékpározni és gyakran letérsz az épített útról, sőt kedveled a hosszabb kerékpár túrákat akkor ez a Te kategóriád is. A Trek Dual Sport 3-as végén arra jutottam, hogy bár nagyon jó a bicikli, kicsit sokalltam az árát és mivel a Dual Sport 2-es csak a hajtásban tér el a nagyobbik tesótól, így kézenfekvő volt a kérdés, hogy az olcsóbb és az ehhez tartozó műszaki tartalom mennyivel csökkenti az élvezeti értéket.

Nem szeretném lelőni a poént a legelején, de muszáj bevallanom, hogy ezzel a Trek Dual Sport 2-el mindössze 40km-t tettem meg, mert minden további csak felesleges időtöltés lett volna és semmilyen plusz információhoz nem jutottam volna általa.

Megéri elolvasni a tavalyi Dual Sport 3-as tesztet (itt találod) mindenkinek aki Dual Sport 2-es vásárlásán töri a fejét, mert őszintén szólva bemásolhatnám ide az ott szerzett tapasztalatokat, így inkább rámennék a különbségek részletezésére, amiből nagyon kevés van…

A kerékpárok váza és teleszkópja teljesen megegyezik, így a mozgása és az egész viselkedése a két biciklinek is ugyanaz. Említésre méltó különbség a fékekben és a hajtásrendszerben van, míg a Dual Sport 3-as az idei évre már 2x9-es rendszerű lett, azaz elöl csak 2db lánckerék van a hajtóművön, addig a Dual Sport 2-es hajtása változatlan maradt, így a már jó ideje alkalmazott elöl 3 lánckerék volt a bringánkon, míg hátul csak 8. Mindkét típus hidraulikus tárcsafékekkel érkezik az amerikaiak műhelyéből annyi különbséggel, hogy a Dual Sport 2-en Tektro, míg a Dual Sport 3-on Shimano gyártmányú van. Az igazat megvallva hatékonyság, vagy adagolhatóság szempontjából az égvilágon semmilyen különbség nem érezhető a két gyártó rendszere között.

Nos ez az a pont ami miatt súlyos felárat kell fizetni annak aki nem a Dual Sport 2-t választja. A 8-as fogaskeréksorhoz, természetesen más hátsó váltó dukál, ami a Shimano ranglétráján egy alacsonyabbra pozícionált Acera-t jelent esetünkben. Régi ismerős már ez a típus és igaziból semmi gond nincs vele, egy kicsit nyersebb, de a működése pontos és elég gyors ahhoz, hogy maradéktalanul élvezhessük a biciklizést.

Az első váltóról ugyanezt lehet elmondani, bár itt már az érezhető különbség is homályba vész, mivel csak azok fogják azt mondani, hogy jobb a drágább, akik nagyon kivannak erre hegyezve, vagy azok akik pszichésen nem tudják elfogadni azt a tényt, hogy egy majd 230 ezer forintos kerékpáron elöl „csak” egy belépő szintű váltó teszi a dolgát, pedig meg kell jegyeznem, hogy nagyon szépen és jól.

Ezeken kívül, csak a markolatban spóroltak a Dual Sport 3-hoz képest, mert azon rögzíthető és nagyobb tenyértámasszal ellátott kivitel van, míg a Dual Sport 2-es egy enyhébben formázott és nem rögzíthető kivitellel van ellátva. Ezt megéri cserélni azoknak akik nagyobb komfortra vágynak, bár a gyárilag szerelt Bontrager Satellite fogása is több, mint jó.

Összességében beigazolódott az, amit a tavalyi próba után éreztem. Annak, aki egy igazán jól használható cross kerékpárt szeretne megfelelő ár/érték aránnyal nagyon jó választás lehet a Trek Dual Sport 2. Nagyon szépen szolgál, kényelmes és robusztus a technikája, így nem szorul állandó babusgatásra. Azok, akik élvezni szeretnék a magasabb technikával járó előnyöket úgy gondolom házon belül nem egy, hanem két szinttel érdemes feljebb menni egy Trek Dual Sport 4-ig…

2020 május 13. Q1 KERÉKPÁRSZAOL, Csaba 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak