Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Trek FX3 Disc Teszt

 

Több szempontból is szerencsés helyzetben vagyok, egyrészről nagyon sok kerékpár tesztelésére nyílik lehetőségem az üzlet miatt, másrészről a városunknak köszönhetően a kerékpárút hálózat is folyamatosan bővül, így már régen nem okozhat gondot egy kiadósabb kerékpározás megszervezése biztonságos útviszonyok mellett.

Ez utóbbi dolog vett rá arra is, hogy kampóra akasszam a kedvenc Trek mtb kerékpáromat és nekivágjak az aszfaltnak. Mivel nem akartam egyből a másik véglettel kezdeni, így az országúti kerékpárok helyett a szélesebb réteget megszólító és kényelmesebb fitness kerékpárok között válogattam.

A kiszemeltem az idei szériából való FX3-as modell lett az alábbiak miatt.

Nyilván az, hogy tetszik-e egy kerékpár valakinek, vagy sem az erősen szubjektív, de annyit meg kell említenem, hogy az üzletbe hozzám betérő emberek egybehangzóan nagyon szépnek találják ezt a típust, mind a matt fekete, mind a viper vörös fényezéssel. Nekem a fekete a nagy kedvencem, de persze én nem a színe miatt választottam elsősorban ezt a kerékpárt a túrámhoz. A Trek ennél a szintnél a szuper könnyű aluváz mellé, már karbon villát társít aminek a rezgéselnyelő képessége csodákat művel egy aluvillával szemben. Az, hogy itt már 27 fokozattal gazdálkodhatunk, úgy gondolom egy ilyen jellemzően sík útviszonyok mellett megtett közel 100 km-es távon vajmi kevés jelentősége van.

Az IsoZone markolatnak és az anatómiailag formázott Bontrager nyeregnek már annál több szerepe van abban, hogy a hosszabb út megtétele után sem éreztem sajgó fáradtságot egyik testrészemben sem. A vázgeometriát nagyon eltaláltnak érzem, pedig sokat vaciláltam, mert a magasságomhoz talán elég lett volna egy 17,5"-os méret is, de sajnos csak az egyel nagyobb volt elérhető, így az maradt és habár az átlépési magassága a váznak majdnem eléri a testemet, nyeregbe pattanva már abszolút nem éreztem nagynak a bringát.

Kíváncsi voltam arra, hogy én aki teleszkópos bringához vagyok szokva mit fogok mondani egy merevvilás aszfaltjárás után, de az eredmény engem is meglepett. Már az első 20km után éreztem, hogy a teleszkóp ilyen körülményekhez csak egy felesleges teher lenne és ezt szó szerint is érthetitek, mivel egy dual sport, vagy trekking kerékpárba szerelt teleszkóp nagyságrendileg 2-2,5kg súlyú amihez képest meglehetősen gyatrán mozog... Akkor inkább legyen könnyű, merev, robbanékony és nagyon jól irányítható a kerékpár, nos a Trek FX3 pont ilyen.

A fékekről annyit jegyeznék meg, hogy bár a tesztelt bringa hidraulikus tárcsafékekkel volt felszerelve én nem biztos, hogy ebben a kategóriában nagy értelmét látom ennek a szerkezetnek, persze ha valakinek fontos a látvány akkor mindenképp ezt a kivitelt válassza, máskülönben a hagyományos V fékek is kiválóan teszik a dolgukat és még könnyebb vele a kerékpár. A gyári fékbetét viszont nekem csalódást okozott az utóbbi fékrendszer esetén, mert zajos és nem adagolható szépen. Én kidobnám belőle a gyárit és vennék egy jobb minőségűt az egész megvan 4000.-Ft-ból és a különbség leírhatatlan. 

A váltókról nem írnék hosszasan, mivel nem egy verseny kategóriás gépről van szó, így felesleges feszegetni a határait. Szépen teszi a dolgát, nem nevezném zajosnak sem, viszont megfelelően pontos és gyors volt, de senki ne akarja egy Shimano XT-hez hasonlítani, mert akkor csalódni fog.

A 700x32-es méretű Bontrager külsők nagyon jó tapadást biztosítanak még porosabb útfelületen is, megnyugtató az is, hogy ez a köpeny el van látva defektvédelemmel is, így az élesebb kavicsok, vagy üvegszilánk nem okozhat plusz munkát számunkra. 

Pozitívumként kell még megemlíteni azt, hogy a Treknél nem áldoztak fel olyan fontos dolgokat a sportosság oltárán, mint a csomagtartó vagy a sárvédő rögzítési pontok kialakítása a vázon, így azok is számításba vehetik ezt a típust, akik szívesen vesznek részt hosszabb, többnapos kerékpár túrákon.

Összegzés: azoknak való a fitness kerékpár akik jellemzően aszfaltozott úton tekernek, szeretnek gyorsan haladni, de az országúti kerékpárok viszonylagos kényelmetlenségét, vagy magasabb árát nem szívesen vállalnák be.

A nap végén egy kicsit fájó szívvel hagytam ott az FX3-ast, bevallom nem gondoltam, hogy ennyire jó lesz vele letekerni a távot.

 

 

2018.06.08. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak