Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Trek Marlin 5 teszt

Trek Marlin 5 teszt 2019Az új vázat természetesen az egész modellcsalád megkapta, így a három Marlin az 5,6 illetve a 7-es típus kizárólag a hozzáadott technikában különbözik egymástól, így a teleszkóp, hajtás és váltás ami típusonként eltér, a geometria és a kerékpározás során tapasztalható alapvető érzés az nem. Ahogy említettem ezúttal az "alap" Marlin 5-ös nyergébe pattanva jártam utána annak, hogy vajon használat közben mit érzek a változásokból, illetve érzek-e gyáltalán valamit? 

Szerintem abban egyet tudunk érteni, hogy a Trek kínálatának legöregebb szériája igen csak megérett már a cserére, mert hiába volt strapabíró, robusztus és kényelmes, voltak pontok ahol erős lemaradásban voltak egyes konkurens márkák hasonló árazású gépeivel szemben. Ilyen volt a vázcsövek profilja a bowdenvezetés és persze a színek, bár ez utóbbi erősen szubjektív dolog mégis azt kell mondanom, hogy a megjelenés 1-2 kivétellel hagyott némi kívánnivalót maga után (legalábbis a 2018-as modellévben). Nos az új vázzal egy csapásra megszűntek a krábbi problémák és a 2019-es típusba már csak erős szőrszálhasogatók tudnak belekötni, vagy még ők se...

A vázforma egyszerre lett robusztus és kecses, mely kecsességet a felső vázcső különleges íve és elvékonyított profilja kölcsönöz a bringának a masszív hatást pedig az alsó vázcsőnek köszönheti, melyen egy igen karakteres márkajelzés kapott helyet és amit ezúttal már se bowden, se hidraulika cső nem csúfít el. Igen, hidraulika cső, hiszen a 2019-es Marlin kínálatból törölte a mechanikus fékrendszert a Trek, ami egyáltalán nem baj, hisz ez jót tesz a márkának, jót tesz a felhasználói élménynek, aminek nem igazán kedvez az az ár, hiszen így a tavalyi bringával összehasonlítva egy 20 ezer forintos ártöbblettel kell számolni az üzletekben annak aki szeretne egyet magának vásárolni.

Na de legyen ennyi elég a szemrevételezésből szerzett tapasztalatokból és inkább lendüljünk mozgásba! 

Először szeretném megemlíteni azt a tényt, hogy több hosszabbra nyúlt bringázás sem nyírta ki a fenekemet, köszönet ezért az új Bontrager Arvada nyeregnek ami szintén az idei évtől szerepel a Trek mtb kerékpárjain. Ez váltotta a jó pár éve használt Evoke típust amire szintén ráfért már a nyugdíjazás. Anatómiailag jobban formázott és igényesebben szivacsozott darab ez a korábban használtnál. Mondom ezt úgy, hogy alapvetően nem vagyok hajlandó bringázni kerékpáros (betétes) nadrág nélkül egy métert sem, maximum munkába járás során... A lényeg, hogy igazán jól tart és nem tört össze több óra használat során sem.

Az első 20 km igen vegyesre sikeredett, már ami az útviszonyokat illeti, hiszen a szokásosnak mondható körrel kezdtem ami tartalmaz aszfaltos kerékpárutat, erdei ösvényt homokosabb szakaszokkal és élvezetes dombokkal, melyek között van azért egy-két durvább kaptató is. A "kis" Marlin ahogy az elődje is nagyon jól érezte magát aszfalton, bár a gyárilag szerelt Bontrager XR2-es gumiköpenyek jobb szeretnek földön, vagy murván haladni. A tapasztalat is azt mutatja, hogy az aszfalt igen gyorsan elkoptatja, egyébként ott is szépen, meglepően csendesen fut. A kiemelkedően kényelmes üléspozíció megmaradt az elődtől, de az érzés ezzel együtt is sokkal jobb, olyan mintha a súlypontja alacsonyabban lenne a bringának, sokkal fordulékonyabb és könnyebben kezelhető, mint a régi típus. 

A Shimano Torney váltók kissé nyersen, de igazán pontosan és elég gyorsan teszik a dolgukat, úgy gondolom ezen a szinten nem is kell többet várnunk a technikától, egyébként a 21 sebesség is maximálisan elégnek bizonyult így helyi (Nyíregyháza-Sóstó) viszonylatban, mindössze kétszer éreztem azt egy rövid időre amikor nagyon belendültem, hogy jó lenne még egy kisebb fogaskerék hátulra a nagyobb tempóhoz, de ahogy elfogyott a szufla úgy tűnt el az igényem is ez irányba.

A Suntour XCE telszkóp kellemes meglepetés volt számomra a korábbi Suntour telókhoz képest elég merev volt és szépen is rugózott, egész addig, amíg egy padkánál, vagy egyéb akadálynál nem akartam kiemelni a bringa elejét, ilyenkor egy nagy koppanással jelezte, hogy nincs benne visszaút csillapítás, bevallom engem ez sokkal jobban zavart, mint a kikapcsolhatóság hiánya amit a vásárlók 80%-a felró a típussal szemben. Azt persze meg kell említeni, hogy a kerékpárgyártók mindegyike hasonló teleszkópot használ ebben az árkategóriában, vagyis nagy csodára sehol sem lehet számítani. A jellemzően jobb teleszkóppal gyártott kerékpárok ára nagyjából 220 ezer forinttól fölfelé keresendő. A keménység állíthatósága, viszont igen tág határok között lehetséges, szerintem ezért se muszáj nagyon ragaszkodni a lockout-hoz, persze ha valakinek ez a gyengéje akkor mindenképp forduljon a Marlin 6, vagy 7-es típusok valamelyikéhez.

Az új markolat követi a tavaly megkezdett trendet, szépen formázott és kialakításánál fogva támasztja a csuklót, így az kevésbé hajlamos a fáradásra és zsibbadásra. A Tektro hidraulikus tárcsafékek jól adagolhatóak, de nem versenyzésre születtek (ahogy a bringa egésze sem), így senki ne várjon tőle nagy satuhatást. 

Komolyabb terepre tévedve már elvérzett a kis Marlin 5-ös és persze nem vagyok hülye nem is vártam egy "alap" technikától sokat, de most nem is arra gondolok, hogy a fék, vagy teleszkóp, netán a váltó nem tetszett, hanem pont a vázgeometria. Annyira kiütközött, hogy az amerikaiak hova és mire is szánják ezt a bringát, hogy az már csuda! Intenzívebb mászás, vagy ereszkedés közben valahogy szétesik az egész kép. Nem ideális egyik feladatra sem, vélhetően szándékosan, hiszen arra ott az X-Caliber széria...

Összegezve a dolgokat, mondhatni tökéletesen pozícionálták a Trek-nél az új Marlin sorozatot, hiszen megmaradt a kiváló kényelem a masszív örökké tart érzés úgy, hogy közben esztétikailag és megjelenésileg is sikerült egy szintet lépni a 2019-es évre. Egy igazi hobbi kerékpár, ami komfortjánál fogva ideális választás mindazoknak akik szeretnek nagyokat túrázni, akár napi szinten korzózni, néha egy-egy erősebb tekeréssel fűszerezve. A 3 felszereltségi színt (2-2 színben) között mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet, és ha ettől több kell akkor ott van az X-Caliber, netán a Procaliber...

 

 

 

2019 április 24. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

 

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak