Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Trek Marlin 6 Gen 2 Teszt

Trek Marlin 6 teszt

Mielőtt leírnám a tapasztalataimat az új Trek Marlin 6-ról, jöjjön egy kis elmélet, mert valljuk be érdekes alternatíva ez a típus a gyártó hobbi MTB kerékpár sorozatában, pláne úgy, hogy az üzletben közvetlenül a „nagytestvér” Marlin 7-es mellett áll. Korábban már beszéltünk arról, hogy a Trek Marlin sorozatát miként frissítette meg az amerikai gyártó, és hogy gyakorlatilag a széria majdnem minden tagja új műszaki tartalommal vág neki az idei szezonnak. Ez annyit jelent, hogy a már megszokott típusszámhoz tartozó felszereltség jelentősen átalakult, így lett a 2022-es Marlin család egyik legkülönlegesebb darabja az új 6-os. Ez a típus ugrott legnagyobbat a hajtás tekintetében, hiszen gyakorlatilag megkapta a fivér Marlin 7-es Shimano Deore váltóját, váltókarját és annak 10 sebességes fogaskeréksorát. Az előd 2x8-as Altus váltójához mérve ez egy óriási ugrás. Akkora, hogy bizony megingathatja házon belül a Trek Marlin 7-es dominanciáját. Eddig ugyanis a Marlin 7-es volt a szériában a műszaki fordulópont, mivel a technikájának köszönhetően ez a gép már egy picit fölülemelkedett a hobbi MTB kerékpárok világán.

Nem akarok összezavarni senkit és félreértés ne essék, a Marlin 7-es még mindig egy jobb bringa, hiszen a kifinomult RockShox teleszkópjának köszönhetően most is egyértelműen jobb, mint az alatta lévő típusok, beleértve az új Marlin 6-ot is. De... Van egy másik tényező is, ami úgy gondolom nem elhanyagolandó senki számára, ez pedig a matek. A Trek Marlin 6-os ugyanis olcsóbb, mint a nagytesó. Ez pedig sokak számára egy teleszkópért még akkor is fájdalamas felár, ha köztudottan sokkal jobb a 6-ban használt Sr Suntour típusánál és igen, tudom a fék sem ugyanaz, de arról meg köztudott, hogy a Shimano MT 200-as rendszere fikarcnyival sem jobb a Tektro M275-nél, sőt valójában még csak nem is drágább annál. Ezeken kívül a hajtómű és a kormányszár mutat még jelentős különbséget. Marad hát a kérdés, hogy a Trek jól árazta-e be az idei Marlin sorozat ezen, két tagját? Valószínűleg ezt a kérdést majd a vásárlók fogják megválaszolni, én csupán elgondolkodtam egy picit ezeken a tényeken, még mielőtt lendületbe hoztam volna a bringát.

Ahogy korábban, úgy most is tökéletesen passzol nekem az M-es vázméret, mely most matt dnister fekete/lime kombinációval állt rendelkezésemre. Ez a színkombó már felbukkant két évvel ezelőtt is a Trek kínálatában az egyik típuson és már akkor nagy tetszést aratott, így külön öröm, hogy a 2022-es modellévre ismét bedobták. Egyébként itt kell megjegyeznem, hogy a Trek mtb kerékpárok piszok jól vannak méretezve és ez alatt azt kell érteni, hogy viszonylag kis ugrásokkal. Sok más márkával ellentétben a Trek nem nagyolja el a dolgot és gyakorlatilag 1 collos ugrásokkal gyártja a kerékpárjai vázát, így szinte kizárt az, hogy valaki ne találja meg a számára tökéletes vázméretet a sorozat bármely tagjából.

Ahogy már kifejtettem az új Marlin 6-os és a Marlin 7-es 90%-ban megegyező alkatrészekkel kerül le a gyártósorról, és mivel a 7-es tavaly már járt nálam egy alapos próbán, így úgy gondoltam felesleges lenne ugyanazokat a tulajdonságokat leírni még egyszer. Ehelyett kiemelem az eltérő alkatrészek viselkedését, minden más pedig elolvasható itt!

Kezdjük a legnagyobb különbséggel, a teleszkóppal. A Sr Suntour XCT 30 mondhatni régi ismerős, hiszen több alkalommal is volt már hozzá szerencsém, és most is hasonlóan pozitív benyomást tett rám. Szépen indul meg az úthibákon, a csillapítás mértéke tág határok között állítható, a 30-as becsúszószár, pedig elég merevséget biztosít az élvezetes könnyű terepen való tekeréshez. Úgy gondolom ez a hobbi kerékpárosok nagy részének elég is lesz és imádni fogják. A bibi akkor kezdődött, amikor agresszív bringázásba csaptam át, ugyanis a Marlin 6-os egyszerűbb spirál rugós megoldása ott már nem képes lépést tartani a RockShox kifinomultabb technikájával. Murvás terepen nagyobb tempóval hasítva lefelé már hangos csapódásokkal adja tudtunkra, hogy neki ez már sok és elérte képességeinek határait. Tönkremenni nem fog, valószínűleg ellenáll majd az efféle gyilkolásnak is, mert jól össze van rakva, de nem ez lesz az ő kedvenc területe és annak sem, aki így akarja használni a kerékpárját. A nagyjából 0,5kg-os súlytöbblet sem válik előnyére nehéz terepen, ellenben a csekély és olcsó szervizigénye már sokak számára vonzó lehet.

A Tektro fékek, ahogy már említettem semmivel nem maradnak el a Shimano MT200-as rendszerétől, sőt! Annak ellenére, hogy a Japán gyártó neve sokak számára egyet jelent a csúcsminőséggel a kerékpáros világban, azért nem kell elszállni mindentől, amin az ő márkajelzésük áll. Akárhogy is az MT 200-as egy alapszintű hidraulikus tárcsafék, egy nagyon egyszerű tárcsával, amihez aztán sokszor (nem minden esetben) nagyon szar betétet adnak gyárilag. Ennek az a vége, hogy üvölt, mint a sakál, megállni meg nem nagyon akar, és amikor az új tulajdonos megunta, akkor eljön és teszünk bele neki egy jót, amivel csendes és erős lesz. Nos, a Tektro gyárilag rendes acél tárcsákat ad, hozzá illő betéttel, aminek köszönhetően az előbb leírt kellemetlenségek soha nem jelentkeznek. A fékerő jól adagolható volt végig. A finom átmenet nagyon jól érezhető a lassítás és az állóra fékezés között. Szerintem a Trek Marlin 6-os árszintjén ez a fék bőven rendben van és semmilyen kompromisszumra nem készteti a használóját. A nagyobb vázméret esetén már itt is automatikusan jár előre a nagyobb átmérőjű féktárcsa, így a magasabb és nehezebb bringások is biztonságban vannak.

Ezen kívül már csak két különbség van a két Marlin között, az egyik a hajtómű. A Marlin 6-os hajtóműve 30-as fokszámmal rendelkezik, míg a Marlin 7-es hajtóműve 28-al. Előbbi jóval használhatóbb a hobbi bringások számára, míg az utóbbi már tényleg csak terepen, hegyek között érzi jól magát. A másik, ami apróságnak tűnhet az a markolat. A Trek Marlin 6-os markolata formázott, a tenyérrészt megtámasztva irányíthatjuk általa a bringát, míg a 7-es markolata a klasszikus MTB vonalat képviseli.

A próbaút végére választ kaptam a fejemben korábban megfogalmazódott kérdésre, hogy mi a fenének csinált konkurenciát a Trek magának házon belül ezzel az új Marln 6-al? Elárulom. Nem csinált. A két kerékpár annak ellenére elég távol áll egymástól, hogy az alkatrészeinek nagy része ugyanaz. Teljesen más csoporthoz szól a két típus.

A Trek Marlin 6-os egyértelműen azoknak a kerékpárosoknak a bringája, akik vágynak a kifinomult váltórendszerre, a korrekt, finom fékekre, az isteni vázgeometriára és nem akarnak évente a teleszkópban olajat, szimeringet cseréltetni (bár gondoskodást a spirálrugós rendszer is igényel), de nem is a nagy hegyek meghódítása, netán amatőr versenyeke való részvétel a kedvenc időtöltésük. Szeretnek nagyokat tekerni erdei utakon, a természetben túrázni, hétvégenként sportszerűen megmozgatni magukat. Aki ennél többre vágyik a Trek kerékpárjától annak pedig ott van a Marlin 7-es.

 

 

2022.04.22. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak