Tesztek     Blog     Kapcsolat     Vásárlás     Szerviz     

Winora Domingo 24 Teszt

Winora Domingo 24 teszt

A Trekking kerékpár kínálatunk egyik legvonzóbb darabját, ha az árakat is nézzük, kétségtelenül a német Winora szállítja, mégpedig a Domingo sorozatának 24-es típusával. Ezt a modellt jelenlegi formájában idestova kettő éve gyártják, hiszen 2022-es modellévben mutatták be, de ez csak az elmélet, ugyanis az elmúlt évben egyetlen darabot sem tudtak belőle legyártani az akkor még csúcson lévő alkatrészhiány miatt. A vásárlók meg csak várták és várták. Volt, aki a másik nagy némethez fordult és a műszaki tartalomban kicsit magasabb, de még mindig közel álló Hercules Tourer Sport-ot választotta (amíg tudta, hiszen túl sok sajnos abból sem érkezett) és volt, aki megrögzötten várt. Nem hiába, mert a Winora Domingo 24-es végre megérkezett üzletünkbe. Igaz a méretválaszték még mindig szűkös, de mivel volt a flottában 1db 48-as is a sok 56-os vázméret között, így gondoltam rácsapok és próbára teszem. Kíváncsi voltam arra, hogy a papíron olyan csábító trekking bringa a mindennapokban is jól teljesít-e?

Ezeket a kerékpárokat gyakran hosszú távú túrázásra használják az emberek. Nem ritkák a 10 nap alatt letekert több száz kilométeres tekerések sem, így nem csoda, ha az elvárások is merőben különböznek a sport bringákkal szemben támasztott követelményektől. Én magam persze nem tettem meg ekkora távolságot a kis Winora Domingo 24-el, de annyit mindenképp beletekertem, ami a korrekt vélemény megformálásához szükséges.

Bármiről is legyen szó manapság, abban egyet kell értenünk, hogy egy terméket először a külsőségek alapján ítél meg az ember. Alaposan szemügyre véve a Winora Domingo 24-ről elmondható, hogy rendes iparos munkával van dolgunk. A hegesztések szépek, a festés minősége semmi kívánnivalót nem hagy maga után. A napjainkban oly divatos matt fekete színt a németek nagyon gusztusosan és abszolút nem túlzásba vitten dobták föl egy kis okkersárgával, így az összbenyomás már nem olyan komor. A megjelenés tehát lendületes és dinamikus.

A megfelelő vázméret kiválasztása után senkinek nem okozhat gondot, hogy teljesen magára igazítsa ezt a trekking bringát. A Winora nem spórolta ki a kormányszárat a Domingo 24-es típusból, a belépő 21-es modellel ellentétben, így ezen a kormány magassága mellett a kormányszár emelkedési szöge is tág határok között állítható. A végeredmény egy olyan utazási komfort, amit más kategóriájú kerékpáron bárhogy is szeretnénk, soha nem érhetünk el.

Sokan előítélettel vannak a trekking kerékpárok irányába, mondván az agydinamó és a teljes felszereltség (csomagtartó, sárvédők, világítás, stb,) miatt sokkal nehézkesebbek, mint a „csupasz” társaik, például egy cross bringa. Vannak olyan nézetek, miszerint túl nagy árat fizet a használat során ezekért az ember. A tények viszont önmagukért beszélnek, ugyanis több napos együttélés után határozottan tudom leírni, hogy nagyon csekély az a különbség, amit elszenvednek a trekking bringák a már említett cross kerókkal szemben.

Amint lendületbe hoztuk a Winora Domingo 24-et, semmivel nem kell nagyobb erő az adott tempó tartásához, mint bármely más kerékpáron. A sebesség gyilkosának kikiáltott agydinamó ellenállását abszolút nem lehetett érezni és a kerekek gurulása is teljesen rendben van. Apropó kerekek! A német gyártó természetesen gondolt arra, hogy egy jó túrázás alakalmával megpakolva a csomagtartót se legyen probléma, így az alumínium kerekek mind duplafalúak és nagy teherbírásúak. A bringának 125kg sem jelent gondot. A jó kerékre persze jó gumi is kell és ezen a ponton sem okoz csalódást a gyártó.  A Continental Ride Tour abroncsok valóban szépen futnak, pedig nekem a mintázata elsőre nagyon nem tetszett. Szerintem túl agresszív az aszfalton való bringázáshoz és inkább földutakra való. A használat alatt mutatott teljesítménye azonban rácáfolt erre, mert zajmentesen és komfortosan gurult a városi utakon.

A haladásban jó partnernek bizonyult a 3x8 sebességes Shimano Acera váltó. Nem mai darab a japán gyártó kínálatában, de nagyon bevált, tartós és pontosan teszi a dolgát. Ez utóbbit meg tudom erősíteni és még akkor is nyugodt szívvel ajánlom, ha tudom, hogy vannak sokkal kifinomultabb szerkezetek. Egy ilyen stílusú kerékpárra viszont, nem gondolnám, hogy kell annál több, amit ez az Acera tud. Erről egyébként épp nemrégiben fejtettem ki bővebben a véleményemet, akit érdekel, olvassa el itt!

A hajtás áttételezése minden igényt kielégít, hiszen a hajtómű három lánckereke (48/38/28) és a hátsó fogaskerék sor (11-32) bármilyen körülmény mellett nyújt ideális választási lehetőséget. Legyen szó hegymenetről, vagy sík talajon való tekerésről, egyszerűen soha nem érezni kevésnek. Térségünk nem igazán bővelkedik hegyekben, de néhány felüljáró megmászása után határozottan írom, hogy meglepően könnyedén lehet venni az emelkedőket a kis Domingóval.

A Shnimano hidraulikus tárcsafékek mindvégig elegendő fékerővel szolgáltak engem, bár a Winora nem volt olyan nagyvonalú a féktárcsák tekintetében, mint a korábban már említett és tesztelt ellenfél a Hercules, így elöl-hátul egyaránt 160mm-es átmérőjű  korongok feszülnek a kerékagyon. Figyelembe véve a teherbírást és a felhasználási területet, nem mondom, hogy jó ez így. Egy 90kg-os ember, csomagokkal felpakolva az Alpokban biztos nagyobb tárcsák után könyörögne. A fékerő viszont jól adagolható volt és az én 70 kilogrammom alatt sík úton közlekedve tényleg elegendő. Az viszont nem tetszett, hogy nehezen koptak be a betétek és addig ocsmány, üvöltő hang kísérte a lassításaimat. Ez persze a második héten már elmaradt, de addig gáz volt nagyon…

A Winora Domingo 24-es egy Sr Suntour NEX teleszkóppal van szerelve, amely mindkét szárában állítható feszítéssel rendelkezik, így tényleg mindenki a saját ízlésének (útviszonyhoz) megfelelően tudja használni. A 63 mm-es rugóút egyébként minden olyan terepre elegendőnek bizonyult, ahová egy ilyen jellegű kerékpárral merészkedik az ember.

A munka utáni bringázások alkalmával a kellemes nyári időben gyakran megfeledkeztem az idő múlásáról pláne, hogy a nagyobbik gyermekem mögöttem ült egy gyerekülésben és folyamatosan szórakoztatott. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy rendszerint sötétben értünk haza, így volt alkalmam megnézni, hogy mit tudnak az agydinamó által táplált led lámpák ezen a Winorán. Azt kell mondanom, hogy eleget! Bizony több manapság oly divatos akkumulátoros társát is lepipálja. Közvilágítás mellett és a nélkül is bőven adtak fényt. Nemcsak látszani lehet az első lámpával, de látni is. Korrekt vetítési képet ad a bringa előtti sávban, így jól láthatóak még a kisebb úthibák is annak ellenére, hogy korom sötétben tekerünk. A hátsó lámpa állófénye igen hosszan tart. A méréseim alapján elmondható róla, hogy bő 5 percig világít a megállást követően, mielőtt lekapcsolódna automatikusan.   

Van azonban néhány érdekes és szemet szúró részlet ezen a Winora Domingo 24-es trekking kerékpáron. Számomra meglepő, hogy a hagyományos vékonyka átmérőjű kormányt illesztették bele a gyáriak és nem a masszívabb túlméretes befogóval rendelkező kivitelt, amely nem csak dögösebb, de határozottabb irányítást tesz lehetővé. Persze el kell ismerni, hogy ez nem feltétlenül jön ki normál használat mellett. A markolat is mutat némi egyszerűséget, nem rögzíthető kivitelű és a fogása sem tartozik a legkényelmesebbek közé. A formája viszont jó és még tenyértámasszal is rendelkezik. A Selle Royal zselés nyerge azonban tökéletes (legalábbis nekem az volt). Jól tartja az embert, hosszabb távon sem jelentkezett zsibbadás és nem nyomta el az alsó felet, így másnap sem okozott gondot újra rápattanni. A nyereg mellett a pedál választásáért is jár a plusz pont a németeknek. Igényes, csúszásgátló felülettel ellátott teljesen alumínium taposókat adnak alapból a bringához.

Ezen alkatrészek tehát egy kicsit zavaros képet mutatnak, hiszen a kormány és a markolat némi spórolást feltételez a gyártó részéről, én ez utóbbit biztosan cserélném egy jobbra. A másik oldalon (nyereg, pedál) meg olyat villantanak, amit szinte egyik márka sem tesz. Nyilván így kerül egyensúlyba a kerékpár árazása, ami a tudásának, minőségének és műszaki tartalmának ismeretében azt kell mondjam, hogy a mai trekking kínálatban kimagaslóan jónak mondható.

Összességében egy nagyon jól összerakott (még rossz minőségű úton sem zörög semmi a bringán, beleértve a sárvédőket is), kényelmes és minden igényt kielégítő kerékpárt ismerhettem meg a Winora Domingo 24-ben. Bátran ajánlom akár napi ingázáshoz, vagy gyakori túrázásokhoz, de a szabadidős tekerésekben is kiváló partner. Ár/érték aránya kimagasló.

 

2023.07.07. Q1 KERÉKPÁRSZALON, Csaba

 

Kapcsolat

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 57. 

 

Telefon: +36 30 233 4808 

 

E-mail: q1kerekparszalon@gmail.com

 

 

Instagram      TikTok      Google cégem

 
 
 
 
 
 
 

Közösségi oldalak